Relacja czatu z prezesem Grupy Kino Polska TV: Planujemy dalszą ekspansję na nowych rynkach międzynarodowych oraz rozwój segmentu FilmBox Premium
Obrazek użytkownika Czaty
25 sie 2021, 18:03

„Planujemy dalszą ekspansję na nowych rynkach międzynarodowych oraz rozwój segmentu FilmBox Premium” - relacja czatu z prezesem Grupy Kino Polska TV

W środę, 25 sierpnia 2021 r. odbył się czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych za I półrocze 2021 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o ekspansję zagraniczną, politykę dywidendową oraz dalszy rozwój kanałów.

W spotkaniu wzięło udział ponad 300 inwestorów, a prezes zarządu odpowiedział na wszystkie zadane pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu Grupy Kino Polska TV, Bogusławem Kisielewskim. Podczas spotkania porozmawiamy o wynikach finansowych spółki za I półrocze 2021 roku oraz dalszych planach rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 25 sierpnia 2021 r. o godz. 16:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Dzień dobry! Witam na czacie, zapraszam do zadawania pytań. Będę z Państwem do 17:00

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

spółka juz drugi raz z rzędu nie wypłaca dywidendy czy to oznacza ze słabo widzicie perspektywy swojej branży ? czy macie jakiegoś "trupa w szafie" rozumiem raz sie wystraszyliście w roku COVIDOWYM ale teraz jaka jest przyczyna?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Priorytetem Zarządu jest niezmiennie zapewnienie bezpieczeństwa finansowego i płynności Spółki, a także zagwarantowanie jej odpowiednich warunków do dalszego rozwoju. Przekazanie zysku na kapitał zapasowy pozwoli nam zrealizować ten plan. Z jednej strony, będziemy mogli dynamicznie realizować naszą strategię, z drugiej będziemy mogli swobodnie finansować dalsze inwestycje w treści programowe, nawet w sytuacji, przedłużającego się wpływu pandemii COVID-19 na rynek. Taka decyzja pozwoli nam również na dalszą redukcję zadłużenia, niezależnie od zewnętrznych okoliczności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak spółka ocenia działalność kanału DIZI?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Obecnie intensywnie pracujemy nad budową dystrybucji kanału DIZI w Polsce. Do końca tego roku koncentrujemy się na rynku kablowym, następnie rozważymy wejście na platformy satelitarne. Chcemy, by DIZI był obecny w najszerszych pakietach, w których znajdują się kanały filmowe. Podpisujemy kolejne umowy o współpracy zarówno z „klasycznymi” operatorami kablowymi, jak i nowymi graczami. DIZI już jest obecny w ofertach sieci kablowych Vectra i Multimedia Polska, w ostatnim czasie DIZI dołączył też do ofert Tel-Kab Pruszków, Elsat Sileman i Telewizji Kablowej Hajnówka. Ponadto ostatnio kanał ten zadebiutował w Internecie w ramach nowej na rynku usługi telewizyjnej CDA TV, która poprzez technologię OTT umożliwia dostęp do DIZI wszystkim użytkownikom internetu w Polsce. Usługa ta jest dostępna w modelu subskrypcyjnym. Obecnie DIZI dociera do ok. 1,1 mln abonentów. Spodziewamy się, że do końca I kwartału 2022 r. kanał osiągnie rentowność.

 

W sierpniu planujemy też m.in. soft launch aplikacji DIZI, która będzie działać głównie jako catch-up (co tydzień będziemy dodawali do niej seriale, które zostały wyemitowane na antenie). Liczymy na to, że w IV kwartale br. aplikację DIZI uda nam się zintegrować z dekoderami dużego operatora kablowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Dzień dobry,
jak spółka ocenia ryzyko możliwości zmiany prawa dotyczącego mediów w przyszłości i jaki mogłoby to mieć wpływ na działalność spółki? (nie chodzi mi o lexTVN ale inne ew. projekty)

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Na razie nie widzimy ryzyk w zakresie potencjalnych zmian legislacyjnych, które mogłyby wpłynąć na naszą działalność. Na bieżąco monitorujemy wszelkie propozycje.

Obrazek użytkownika Anonim
Edward

Tak patrząc z perspektywy czasu to jak bardzo koronawirus wpłynął na działalność spółki i jak może wpłynąć w dalszej perspektywie?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

W tym roku nie obserwujemy wpływu pandemii na naszą działalność. Podjęliśmy odpowiednie kroki wcześniej, w momencie wybuchu pandemii. Nie korzystaliśmy również z żadnych pakietow wsparcia rządowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Edward

Na jakim etapie są produkcje filmów własnych

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zakończyliśmy dwa projekty filmowe, mimo pandemii, na razie nie mamy w planie nowych produkcji filmowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

czy KinoPolska zarzuciła plany rozszerzania działalności na nowe rynki np. przez przejęcia?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Na rynkach międzynarodowych rozwijamy się poprzez zwiększenie obecności naszych kanałów Filmbox. Nie widzimy obecnie żadnego podmiotu do przejęcia, a to co moglibyśmy rozważyć do zakupu, nie jest wystawione na sprzedaż. Moglibyśmy być zainteresowani np. akwizycjami w obszarze cyfrowego przekazu treści.

Obrazek użytkownika Anonim
hashtag

Czy planujecie Państwo uruchamiać kolejne kanały telewizyjne? Jeśli tak to jakiego rodzaju tematycznego?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie planujemy obecnie uruchamiania nowych kanałów TV, chcemy skoncentrować się na rozwoju cyfrowego obszaru działalności.

Obrazek użytkownika Anonim
George

Jaka jest obecnie oglądalność kanałów grupy? Kiedy jest szansa na osiągnięcie poziomu 3% i czy jest to w ogóle realne?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Kanały Grupy po II kw. 2021 r. osiągnęły oglądalność w grupie komercyjnej na poziomie 2,51% (SHR live all 16-49), co oznacza wzrost oglądalności rok do roku o 9,1%. Rosnąca oglądalność to m.in. efekt naszych aktywnych działań i wysokiej jakości oferty programowej. Inwestujemy w atrakcyjne treści, poprawiamy ramówki kanałów po to, by jak najlepiej dostosować je do oczekiwań i profilu naszych widzów. Uważnie obserwujemy wybory widzów i stale uzupełniamy ofertę programową o takie propozycje, które przyciągają ich przed ekrany. Wyraźnie widać to po wynikach kanałów filmowych, jak Stopklatka, Kino Polska czy Kino TV.
Cel udziału w oglądalności na poziomie 3% udaje nam się już osiągać w średnich dziennych oglądalności. Wiele wskazuje na to, że taki cel będzie możliwy do realizacji.
Nasza oferta programowa przyciąga widzów przed telewizory. Widać to także m.in. w średnim dziennym czasie oglądania naszych stacji (ATS), który w 1H 2021 był wyższy o 6,7% r/r, podczas gdy wskaźnik ATS dla całego rynku w tym czasie zmniejszył się o ponad 9,7%.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotrek K

Czy platforma Filmbox + jest już dostępna dla wszystkich abonentów Filmboxu na wszystkich rynkach? Jaki jest pomysł na jej dalszy rozwój i pozyskiwanie nowych użytkowników?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Platforma Filmbox+ jest przeznaczona nie tylko dla abonentów pakietu Filmbox, chcemy by był to osobny produkt, dostępny online, przez aplikacje oraz bezpośrednio z poziomu serwisów internetowych.
Sądzimy, że rozwój na rynku jest przed nami. Obecnie platforma jest dostępna dla ok. 1 mln abonentów Filmbox (za pośrednictwem platform cyfrowych). Rynek dla tego produktu jest wielokrotnie większy.

Obrazek użytkownika Anonim
Władek

Czy notują Państwo wzrost cen reklam na II półrocze tego roku? Jakie są perspektywy dla cen reklam w dłuższym horyzoncie?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Widzimy pewien wzrost cen, porównując do ubiegłego roku. Obecnie mamy 100% obłożenie reklamami, co pozwala sądzić, że ich ceny mogą nadal rosnąć.

Obrazek użytkownika Anonim
Qoqos

Dzień dobry, w jaki sposób doszło do opóźnienia w złożeniu wniosku o koncesję dla Kino Polska Muzyka? Istnieje duże ryzyko, że nie uzyska ona koncesji - czy mają Państwo jakiś plan B? Jak to wpłynie na zyski/przychody spółki?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Koncesja dla Kino Polska Muzyka to koncesja na nadawanie satelitarne. Ta, którą obecnie dysponujemy obowiązuje do 6 grudnia bieżącego roku, mamy zatem sporo czasu na uzyskanie decyzji KRRiT. Jesteśmy jak zawsze w pełni otwarci na ew. pytania ze strony regulatora. Wierzymy, że dalsze nadawanie kanału Kino Polska Muzyka na platformie satelitarnej nie jest zagrożone.

Obrazek użytkownika Anonim
E.T.

Czy zakończenie okresów lock-down jest widoczne w spadku zainteresowania telewizją?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Na naszych kanałach notujemy wzrost oglądalności. Widzieliśmy wzrost znaczenia telewizji jako podstawowej formy rozrywki w czasie zamknięcia kin, teatrów. Wzrost popularności serwisów typu VOD. Udział kanałów filmowo-serialowych w oglądalności wyniósł 9,04% w grupie komercyjnej (All 16-49). Mimo zakończenia większości obostrzeń związanych z pandemią, a także okresu wakacyjnego widzimy, że widzowie, którzy dołączyli do nas podczas ubiegłorocznych miesięcy pandemii, zostali z nami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy planowana jest ekspansja na nowe rynki?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Planujemy dalszą ekspansję na nowych rynkach międzynarodowych oraz rozwój segment FilmBox premium, zwiększenie oglądalności kanałów z reklamami, nie tylko w Polsce ale i za granicą. Chcemy także zwiększać naszą obecność w obszarze cyfrowym.

Obrazek użytkownika Anonim
Jaki Jak

Od czego zależy najbardziej powrót do wypłaty dywidendy, skoro poziom długo szybko spada?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Zmniejszamy zadłużenie wykorzystując środki generowane z bieżącej działalności. Zadłużenie netto spada nie tylko z uwagi na planowe spłaty zobowiązań, ale również za sprawą rosnących środków pieniężnych.
Decyzję o rekomendacji wypłaty dywidendy będziemy podejmowali po zakończeniu roku.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Czy widzicie Państwo możliwości dalszego zwiększania przychodów z reklam? Czy rynek jest nadal mocny i czas antenowy jest wykupiony w 100%?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, to jeden z głównych celów naszej strategii. Mogę potwierdzić, że mamy 100% obłożenie czasu reklamowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Ewa

Dzień dobry.
Mówił Pan przed rokiem, że celem spółki jest m.in. utrzymanie piątej pozycji wśród grup telewizyjnych w Polsce.
Proszę więc o przybliżenie jak teraz plasuje się spółka na tym tle i jak daleko ma do kolejnej największej grupy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Często jest tak, że mamy 5. pozycję na rynku, mierzoną w udziale oglądalności. Aby wejść na czwartą pozycję potrzebne byłoby podwojenie obecnego udziału w oglądalności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

w ostatnich latach segment Filmbox rozwijał się w tempie ok. 15%. Czy taka dynamika wzrostu utrzyma się w kolejnych latach?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Tak, sądzimy, że dwucyfrowe tempo wzrostu jest możliwe.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam R

Jak Pan uważa, czy dalszy wzrost wyników jest do utrzymania do końca roku i jeśli tak to które czynniki mają na to największy wpływ

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Drugie półrocze jest w naszym przypadku zwykle lepsze niż pierwsze. Ma to związek zarówno z przychodami z reklam jak i faktem, że w drugiej połowie roku operatorzy platform cyfrowych i kablowych pozyskują najwięcej nowych klientów, szczególnie w segmencie premium.

Obrazek użytkownika Qoqos
Qoqos

Dziękuję za odpowiedź w sprawie koncesji i cieszy Państwa optymizm. Jednak przykład ATM Rozrywka, która w podobnych okolicznościach (zbyt późne złożenie wniosku) utraciła koncesję na początku tego roku pokazuje, że ryzyko jest spore. Chyba, że otrzymali Państwo pozytywne sygnały od Regulatora?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

ATM Rozrywka ubiegało się o koncesję naziemną, w naszym przypadku chodzi o koncesję satelitarną, która jest zupełnie inaczej regulowana.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co może być najsilniejszym driverem wzrostu w następnym półroczu?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Liczymy na poprawę oglądalności Zoom, ze względu na premiery własnych produkcji. W IV kwartale możliwa jest dalsza, ponadprzeciętna sprzedaż Filmbox premium. Sądzimy, że udział w oglądalności Stopklatki także będzie się zwiększał, szczególnie w grupie komercyjnej.

Obrazek użytkownika Anonim
Rafał

Jak duża część przychodów aktualnie pochodzi z zagranicy?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Przychody na rynkach międzynarodowych stanowiły 33,4% łącznych przychodów Grupy w 1H 2021, i wyniosły 39,7 mln zł vs 35,2 mln zł rok wcześniej.

Obrazek użytkownika Waldi50
Waldi50

Dzień dobry
Od kiedy kanał zoom tv uzyska rentowność
Dziękuję

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Sądzimy, że kanał Zoom może być rentowny na poziomie oglądalności 0,7-0,8% SHR.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy sprawa wprowadzenia podatku od reklam jest aktualnym jeszcze tematem?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie mamy wiedzy aby ten temat był obecnie procedowany.

Obrazek użytkownika Michal.se
Michal.se

Jak długoterminowym inwestorem trzeba zostać, aby doczekać "podwojenia obecnego udziału w oglądalności"?

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Naszym aktualnym celem jest osiągnięcie poziomu 3% w oglądalności, co będzie bardzo dobrym punktem wyjścia do dalszego rozwoju.
Nasza działalność nie zależy tylko od sprzedaży reklam, ale także od przychodów z segmentu premium, ze sprzedaży licencji, itd.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Czy publikujecie prognozy finansowe
jeśli tak to gdzie mogę je znaleźć

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Nie publikujemy prognoz

Obrazek użytkownika Bogusław Kisielewski
Bogusław Kisielewski

Bardzo dziękuję za wszystkie pytania. Mam nadzieję, że udzieliłem wyczerpujących odpowiedzi. Zachęcam do kontaktu z nami https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.