Spółka Janusza Palikota zakończyła emisję akcji pozyskując 7,5 mln zł. Manufaktura Piwa, Wódki i Wina szykuje się do debiutu
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
18 maj 2022, 10:10

Spółka Janusza Palikota zakończyła emisję akcji pozyskując 7,5 mln zł. Manufaktura Piwa, Wódki i Wina szykuje się do debiutu

Zakończyła się oferta publiczna akcji spółki Manufaktura Piwa, Wódki i Wina stworzonej przez Janusza Palikota. Pozyskała ona ponad 7,5 mln zł z planowanych 11 mln zł. Dzisiaj dokonano przydziału blisko 70% akcji serii K.

Nie jest to obecnie najkorzystniejszy czas na oferty publiczne akcji. Za przykład mogą posłużyć odwołane oferty Creotech Instruments oraz 3LP. Właśnie zakończyła się emisja akcji spółki Manufaktury Piwa, Wódki i Wina, w ramach której pozyskano ponad 7,5 mln zł. Początkowo firma Janusza Palikota zakładała pozyskanie 11 mln zł, jednak przydzielono blisko 70% akcji. Finansowanie ma zostać przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego.

„Otoczenie rynkowe w ostatnich tygodniach było bardzo wymagające. Nie wszystkie spółki planujące debiut giełdowy sprostały wygórowanym oczekiwaniom inwestorów i kilka ofert publicznych nie doszło do skutku. Dlatego uplasowanie przez MPWiW przeważającej części oferty jest obiektywnie dużym sukcesem osiągniętym w niesprzyjających okolicznościach” - podkreślił Andrzej Knigawka, partner w firmie 3K Advisors.

Cena emisyjna spółki została ustalona na poziomie 54 zł, co daje wycenę firmy na poziomie 300 mln zł. Przypomnijmy, że do Manufaktury Piwa, Wódki i Wina należą takie marki alkoholi, jak Piwo BUH czy Tenczyńska Okovita. Niedawno do swojej oferty wprowadzono alkohol wysokoprocentowy o smaku popcornu.

BUH

Zobacz także: Manufaktura Piwa, Wódki i Wina Janusza Palikota rozpoczyna publiczną ofertę akcji i szykuje debiut na NewConnect

Czas na debiut na NewConnect i atak na USA

Spółce Janusza Palikota udało się zakończyć publiczną ofertę akcji w trudnych warunkach, przydzielając 70% akcji serii K. Tym samym pozyskano finansowanie na poziomie 7,5 mln zł brutto, które zostanie przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego firmy. Następnie zostanie złożony wniosek do KRS o podniesienie kapitału i spółka będzie oczekiwać na debiut na rynku NewConnect. Celowana data to II/III kwartał 2022 roku.

Manufaktura Piwa, Wódki i Wina została założona przez Janusza Palikota i jest wspierana marketingowo przez Kubę Wojewódzkiego. W ostatnim czasie spółka - oprócz dodania do swojej oferty produktowej nowego alkoholu w postaci wódki o smaku popcornu - zamierza również wyjść z biznesem zagranicę. W tym celu zawiązano spółkę prawa USA - Manufaktura Ameryka LLC.

„Manufaktura Ameryka prowadzi działania w celu pozyskania do współpracy partnerów w zakresie dystrybucji wyselekcjonowanych produktów MPWiW na terenie Florydy, Kalifornii, Illinois oraz Nowego Jorku. Dodatkowo spółka stworzyła własny zespół dedykowany rynkowi amerykańskiemu pod kierownictwem Toty Zoury. Zespół jest odpowiedzialny za realizację kampanii marketingowo-sprzedażowych oraz współpracę z ambasadorami marek w USA” – powiedział Janusz Palikot, prezes MPWiW.

W ostatnim czasie sfinalizowano również połączenie ze spółką Doctor Brew, a dodatkowo w skład grupy wchodzą Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery.

Zobacz także: Creotech Instruments zawiesza ofertę publiczną

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.