PCF Group przejmuje większościowy pakiet akcji w Incuvo. Czy to oznacza, że polski gaming zrobił się już tani?
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
14 gru 2021, 10:50

PCF Group przejmuje większościowy pakiet akcji w Incuvo. Czy to oznacza, że polski gaming zrobił się już tani?

Prezes PCF Group, Sebastian Wojciechowski, zasłynął stwierdzeniem w trakcie IPO spółki w grudniu z 2020 roku, że polska branża gamingowa jest przewartościowana. Po niemal 30% przecenie indeksu WIG-GAMES i wielu spółek niedawno zmienił zdanie i w trakcie ostatniego spotkania z inwestorami wspomniał, że na warszawskiej giełdzie wyceny spółek są atrakcyjne.

Zapowiedzi zostały szybko wprowadzone w czyn, bo wczoraj spółka poinformowała o przejęciu większościowego pakietu akcji w notowanej na NewConnect firmie Incuvo, która specjalizuje się w produkcjach VR.

Poniedziałek rozpoczął się od informacji, że PCF Group podpisał umowę produkcyjno-wydawniczą z Incuvo. Umowa zakłada dostosowanie technologii VR do gry z portfolio studia People Can Fly, które będzie finansować całą produkcję. Incuvo natomiast będzie przysługiwać wynagrodzenie w formie tantiem, kiedy sprzedaż tytułu pokryje koszty związane z produkcją oraz wydaniem gry. Premiera została przewidziana do końca 2023 roku.

Po zakończeniu sesji, PCF Group poinformował o przejęciu Incuvo, tym samym realizując trzecią akwizycję w tym roku i jednocześnie pierwszą na polskim rynku. Pakiet kontrolny nabyła od estońskiej spółki OÜ Blite Fund. Wczorajsze przejęcie jest potwierdzeniem słów prezesa People Can Fly o możliwych akwizycjach na polskim rynku, ze względu na coraz atrakcyjniejsze wyceny rodzimych firm.

„Zamykamy nasz pierwszy rok na giełdzie mocnym akcentem i rozwijamy kompetencje grupy w nowym, perspektywicznym obszarze. Współpraca z Incuvo przekonała nas, że jest to partner, w którego warto zainwestować, także biorąc pod uwagę coraz bardziej różnorodne portfolio PCF” – komentuje CEO grupy, Sebastian Wojciechowski. „Dodatkowo będziemy budować synergię pomiędzy Incuvo a naszym studiem w Chicago, które również ma bogate doświadczenie w obszarze gier wirtualnej rzeczywistości” – dodaje.

Na dzisiejszej sesji akcje PCF Group pozostają bez większych zmian, natomiast notowania Incuvo spadają o około 2%.
 

Notowania PCF Group

PCF Group

PCF Group z Incuvo wchodzi w świat VR

PCF Group na rynku gier jest obecny od wielu lat, znany z takich produkcji jak Bulletstorm czy ostatnie Outriders. Aktualnie spółka pracuje nad dwoma tytułami z segmentu AAA, jeden realizowany wspólnie ze Square Enix, drugi z Take-Two Interactive. Zgodnie z aktualizacją strategii, planowana jest jeszcze produkcja mniejszych gier na własny rachunek. Teraz spółka realizuje kolejny cel i przejmuje kolejną firmę, tym razem z polskiego rynku.

Incuvo specjalizuje się w produkcji gier VR, do tej pory przygotowała takie tytuły jak Layers of Fear czy Blair Witch na gogle VR. Aktualnie najważniejszym projektem, nad którym pracuje jest Green Hell. Spółka zamierza przenieść do wirtualnego świata hit od Creepy Jar, a premiera jest zaplanowana na I kwartał 2022 roku, która jednocześnie odbędzie się w wersji na PCVR i Oculus Quest. Budżet tytułu to ponad 2 mln zł, a firma pracuje nad trybem kooperacyjnym do gry.

„To ważny dzień w rozwoju Incuvo – dołączamy do silnego, giełdowego gracza, który podziela naszą VR-ową pasję. Będziemy realizować ją w ramach wspólnych projektów, ale także promując i oferując rozwiązania VR na rynku globalnym” – mówi Andrzej Wychowaniec, CEO Incuvo.

Incuvo jest notowane na rynku NewConnect od połowy stycznia 2021 roku. Przypomnijmy teraz słowa prezesa Wojciechowskiego, który na ostatniej konferencji wynikowej zwrócił uwagę, że na polskim rynku wyceny spółek notowanych na warszawskim parkiecie są interesujące, dlatego nie wyklucza przejęć. Tym samym akwizycja Incuvo jest trzecią w tym roku, obok GameOn oraz Phosphor Games. Drugi podmiot działa już pod nazwą PCF Chicago i to właśnie z nim Incuvo ma ściśle współpracować.

„Bardzo cieszymy się na współpracę z team’em Incuvo oraz realizację nowego projektu.” – komentuje Corcoran. „Od lat bardzo wierzymy w rozwój technologii VR i cieszmy się, że wspólnie z Incuvo, będziemy mogli realizować w niej projekty w ramach naszej grupy i budować ich sukces we współpracy z największymi partnerami na świecie” – podsumowuje szef studia People Can Fly w Chicago.

Umowa nabycia została zrealizowana z estońską spółką OÜ Blite Fund, a cena wyniosła blisko 20 mln zł. Dodatkowo sprzedającemu przysługuje jeszcze płatność w wysokości do około 11,6 mln zł.
 

Zobacz także: Podsumowanie premier najważniejszych gier od spółek z GPW w 2021 roku - Outriders, Sniper Ghost Warrior Contracts 2, Car Mechanic Simulator 2021

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.