Targi Gamescom startują za 2 tygodnie. Co polskie spółki gamingowe pokażą podczas jednego z najważniejszych eventów branży gier
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
10 sie 2022, 08:00

Targi Gamescom startują za 2 tygodnie. Co polskie spółki gamingowe pokażą podczas jednego z najważniejszych eventów branży gier

W dniach 24-28 sierpnia odbędą się targi Gamescom, jeden z najważniejszych eventów w branży gier. Wśród polskich przedstawicieli będą obecni m.in. CI Games, All in! Games oraz Draw Distance.

Już za 2 tygodnie rozpocznie się jeden z ważniejszych eventów dla branży gier. Mowa o niemieckich targach Gamescom, które po raz pierwszy od pandemii powracają w formule stacjonarnej. Jest to o tyle wyczekiwane wydarzenie, ponieważ w czerwcu targi E3 zostały odwołane i możliwe, że dopiero w przyszłym roku odbędą się w klasycznej formie. Gamescom w niemieckiej Kolonii rozpocznie się już 23 sierpnia (Opening Night Live) i potrwa do 28 sierpnia.

Na tegorocznych targach nie zabraknie również polskiego akcentu. Partnerów biznesowych będą poszukiwać na pewno CI Games oraz Varsav Game Studios, a swoje produkcje szerszej publiczności zostaną zaprezentowane przez All in! Games, Klabatera czy Draw Distance.

„Po przerwie od wydarzeń w formie fizycznej w gamedevie, oraz częściowym zastoju z 2021 roku, można zaobserwować dużo większe przygotowania na to wydarzenie niż w latach poprzednich. Wszyscy, dla których ważny jest bezpośredni kontakt z graczami szykują się, by wreszcie wymienić się spostrzeżeniami, pokazać, co przez ten czas nieobecności na fizycznych eventach zmieniło się u nich” – mówi Strefie Inwestorów Marcin Kawa, prezes All in! Games.
 

Polskie akcenty na targach Gamescom

Rok temu na targach Gamescom mogliśmy ekscytować się Dying Light 2 przed premierą, a jeszcze w 2019 roku kolejnymi zapowiedziami Cyberpunka. W tym roku ekscytacja graczy na pewno powróci, ponieważ po raz pierwszy od pandemii event zostanie zorganizowany stacjonarnie w Kolonii. Rozpocznie się on już we wtorek 23 sierpnia wieczorem specjalną galą i potrwa aż do niedzieli 28 sierpnia.

Targi Gamescom to nie tylko okazja do zaprezentowania nadchodzących produkcji, ale również możliwość nawiązania biznesowych kontaktów. W wydarzeniu weźmie na pewno udział CI Games, który obecnie przygotowuje się nie tylko do dual listingu na londyńskiej giełdzie, ale też do pierwszej prezentacji gry Lords of the Fallen 2. Kontynuacja pierwszej części z 2014 roku zostanie zaprezentowana partnerom biznesowym, a spółka podtrzymuje rozpoczęcie kampanii marketingowej tytułu jeszcze w III kwartale br. Premiera planowana jest na 2023 rok.

„Już na Gamescom pokażemy sequel gry 'Lords of the Fallen' naszym międzynarodowym partnerom. Tak jak zapowiadaliśmy kampania marketingowa ruszy w III kwartale i będzie to odpowiednio duży start” – napisał dla PAP Biznes Marek Tymiński, prezes CI Games.

Na targach zostaną zaprezentowane produkcje z portfolio All in! Games. Głównym tytułem, na którym skupia się spółka, będzie Backfirewall_. Gra jeszcze w tym roku trafi na pecety oraz konsole. Jak zapowiada nam Marcin Kawa, prezes spółki, podczas gali otwierającej targi planowana jest niespodzianka od All in! Games. Warto pamiętać, że spółka zgodnie z aktualną strategią zamierza pracować nad 3 większymi tytułami, na które chce przeznaczyć łącznie 60 mln zł.

Swoje stanowisko na targach będzie miał włoski wydawca, 505 Games. Jest on powiązany bezpośrednio z kilkoma polskimi spółkami, a wśród nich znajdziemy Draw Distance. Na 22 września zaplanowano premierę gry Serial Cleaners i to właśnie ona zostanie zaprezentowana podczas wydarzenia. Na miesiąc przed premierą firma intensyfikuje działania marketingowe.
 


Kolejny na liście jest Klabater. Warszawska spółka jedzie z konkretnymi planami na targi Gamescom. Podczas wydarzenia zamierza promować grę Moonshine, a gracze doczekają się dokładnej daty premiery. Obecna wishlista tytułu wynosi 30 tys. zapisów, a Klabater liczy, że dzięki intensyfikacji kampanii marketingowej pozyska nawet drugie tyle zapisów przed premierą.

„Tegoroczny Gamescom jest dla nas również ważnym punktem na mapie drogowej wydania gry Moonshine, podczas targów planujemy zapowiedzieć datę wydania naszego nowego tytułu oraz zaprezentować grę wybranym recenzentom. Takie imprezy jak Gamescom są zwykle kulminacyjnymi punktami działań marketingowych i promocyjnych gier wideo, tak jest też w naszym przypadku” – komentuje dla Strefy Inwestorów zarząd Klabatera.

Udział w targach Gamescom ma również Varsav Game Studios. Niedawno spółka poinformowała o zakończeniu prac nad proof of concept gry Bee Simulator 2 i to właśnie ten projekt zostanie zaprezentowany partnerom biznesowym podczas wydarzenia. W Kolonii będzie obecne również Ice Code Games, gdzie stawia na dalszą promocję wydanego już tytułu Hard West 2. Początkowo premiera wywołała sporo euforii na rynku gier, jednak kilka dni później liczba pozytywnych recenzji z 98% spadła dość drastycznie do 70%.

Możemy jeszcze zastanawiać się czy na targach Gamescom nie szykuje niespodzianki Bloober Team, bo gracze czekają najbardziej na zapowiedź Silent Hilla. Obecny może być również 11 bit studios ze swoim portfolio wydawniczym.

Zobacz także: Polskie gry VR podbijają listę bestsellerów Oculus Store. Wśród nich Cooking Simulator oraz Green Hell

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.