Livechat w I kwartale roku obrotowego 2021/22 zarobił 26,6 mln zł, o 28% więcej, niż rok temu. Wynik jest o 4,5% niższy od konsensusu analityków.
Zysk EBITDA spółki LiveChat wzrósł w omawianym okresie o 10,2% r/r, do 31 mln zł i był gorszy od oczekiwań analityków o 5%. Zysk operacyjny poprawił się z kolei o 8,8%, do 28,1 mln zł (analitycy oczekiwali 29,8 mln zł).
Przychody w górę o blisko 18% r/r
Przychody spółki wyniosły 48,9 mln zł i były o 17,6% wyższe od tych z analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego.
W raporcie Livechat Software poinformował, że miesięczne powtarzalne przychody (MRR) na koniec czerwca 2021 r. wyniosły 4,21 mln USD, co oznacza wzrost o 4,7% w stosunku do stanu na koniec poprzedniego kwartału i o 25,3% r/r.
W I kw. marża brutto na sprzedaży wyniosła 83,8%, marża operacyjna 57,4%, a marża zysku netto 54,4%. "Znajdujemy się wciąż na etapie wzrostu, inwestujemy w rozwój produktów, zwiększamy też liczbę osób współpracujących ze Spółką we wszystkich obszarach (deweloperzy, customer support, marketing, dział sprzedaży). Wzrost kosztów z tym związany może wywierać presję na marże w kolejnych okresach, niemniej zamierzamy utrzymać nasz model biznesowy i wysokie poziomy rentowności z nim związane" - podała spółka.
Średnie przychody od użytkownika (ARPU) flagowego produktu spółki - LiveChatu - w I kwartale obrotowym wzrosły o ponad 11% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku fiskalnego. Wzrost ARPU drugiego produktu, ChatBot, wyniósł ok. 36% w skali roku.
"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot od października 2019 roku, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat z pay per seat na pay per agent w styczniu 2020 roku" - podała spółka. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły w omawianym okresie blisko 41 mln zł.
"Oczywiście jesteśmy zadowoleni z kolejnego kwartału wzrostów, który jest efektem pracy całego zespołu. Nie stawiamy sobie obecnie celów czysto finansowych, w pełni koncentrujemy się na potrzebach naszych klientów i końcowych użytkowników. Patrząc na wyniki szczególnie cieszy sukces ChatBot i jego rosnący udział w przychodach, ale wierzymy też w pozostałe produkty” - powiedział prezes Mariusz Ciepły.
Wyniki LiveChat na tle konsensusu analityków
Źródło: PAP Biznes
Liczba płacących klientów dynamicznie rośnie
Na koniec czerwca 2021 r. liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33 358, a ChatBot 2 089, co oznacza wzrost - odpowiednio - o 7,4% i 54,5% r/r. Spółka podała, że w czerwcu 2021 roku dezaktywowano 119 licencji LiveChat w planie abonamentowym opartym na modelu pay per chat, który nie jest dłużej utrzymywany.
Livechat Software podał w raporcie, że wskaźnik odejść klientów, kształtował się w całym roku finansowym na poziomie powyżej 3% (w ujęciu miesięcznym), a wskaźnik odejść dla powtarzalnych przychodów kształtował się na poziomie istotnie niższym niż 1%.
Przypomnijmy, że 1 września spółka wypłaci dywidendę.
LiveChat Software jest producentem oraz globalnym dostawcą oprogramowania live chat. W portfolio produktów grupy znajdują się także rozwiązania: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk oraz KnowledgeBase (aplikacja do tworzenia własnych baz wiedzy).