Escola prężnie działa na rynku akwizycji w branży IT i rozwija swoje portfolio produktowe
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
21 paź 2021, 07:00

Escola prężnie działa na rynku akwizycji w branży IT i rozwija swoje portfolio produktowe

Escola pozyskała 2,2 mln zł w ramach publicznej oferty akcji i już przeznacza środki na akwizycje. Jedną z nich było przejęcie praw do marki Mobile Trends, a w planach są kolejne.

Wspomniany zakup praw do Mobile Trends został zrealizowany przez Escolę ze środków pozyskanych na platformie CrowdConnect. Zgodnie z wcześniej przedstawionymi założeniami, spółka, która specjalizuje się w tworzeniu aplikacji webowych oraz mobilnych, zamierza poszukiwać kolejnych możliwości akwizycyjnych na rynku IT. Aktualnie Escola prowadzi rozmowy z 3 podmiotami, które są już na zaawansowanym etapie.

„Obecnie toczymy zaawansowane rozmowy z 3 podmiotami w branży. W Łodzi, Kaliszu i Katowicach. Jako prezes odpowiadam osobiście za powodzenie negocjacji i mam nadzieję na finalizację co najmniej jednej z nich do końca roku” – komentuje Krzysztof Wojewodzic, prezes zarządu Escola.

Mobile Trends to nie jedyne przejęcie w ostatnim czasie. Escola nabyła również udziały w software house Clickmaster, a jeszcze kilka dni temu poinformowała o zakupie platformy myVOD. W tym celu zawiązała nową spółkę zależną, Escola LMS. Będzie ona rozwijać narzędzie myVOD, za pośrednictwem którego realizowana będzie sprzedaż kursów i szkoleń online.

Zobacz także: Escola kupuje platformę myVOD i zawiązuje spółkę Escola LMS

Akwizycje na rynku IT w wykonaniu Escoli

Escola działa na rynku IT już od kilku lat rozwijając aplikacje webowe oraz mobilne. Swój model biznesowy opiera na akwizycjach kolejnych przedmiotów z branży, ponieważ na rynku wciąż brakuje specjalistów do obsługi coraz to nowych klientów. Dlatego z kwoty, którą pozyskano w ramach oferty publicznej akcji przeprowadzonej na platformie CrowdConnect, już są realizowane pierwsze przejęcia.

Jednym z nich były prawa do marki Mobile Trends, dzięki czemu w przyszłym roku Escola zorganizuje konferencję poświęconą branży mobilnej w Polsce. Mowa o największym wydarzeniu w Polsce skupiającym się na projektowaniu, tworzeniu, wdrażaniu oraz promocji aplikacji i rozwiązań mobilnych.

„Mobile Trends to główne medium nt. nowości i inspiracji w zakresie Aplikacji Mobilnych w Polsce. Jest to portal o charakterze eksperckim, który zrzesza także najważniejsze głosy w branży. Warto podkreślić, że Mobile Trends Awards, wręczone corocznie, to najbardziej prestiżowe nagrody w świecie Mobile w tej części Europy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Mobile Trends Awards było inicjatywą międzynarodową” – wskazuje prezes Escoli.

Aby zwiększyć liczbę programistów, Escola nabyła również udziały w firmie Clickmaster. Jest to krakowski software house zapewniający obsługę klientów zarówno z Polski jak i zagranicy. Escola zamierza wprowadzić w tej firmie nowe standardy dotyczące obsługi, utrzymania oraz serwisowania aplikacji mobilnych i webowych. W najbliższym czasie planowany jest również wzrost stawek dla obecnych klientów.

Escola grupowe (1)

Jeszcze na początku października Escola poinformowała o zakupie platformy myVOD, dzięki której będzie będzie poszerzać swoją działalność edukacyjną. W tym celu zawiązano nową spółkę Escola LMS (Learning Management System), która ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla produktu od firmy Adobe, czyli Adobe Captivate Prime LMS. Do tej pory na platformie myVOD jest zarejestrowało się około 100 tys. użytkowników.

Do końca roku, a pozostało już niewiele czasu, Escola liczy na finalizację jeszcze co najmniej jeden akwizycji. Obecnie prowadzone są zaawansowane negocjacje z 3 podmiotami.

Zobacz także: „Akwizycje dostarczą nam specjalistów i pozwolą na umacnianie naszej gałęzi produktowej” – Krzysztof Wojewodzic, CEO Escola

Dotychczasowe projekty w portfolio Escoli

Oprócz poszukiwania atrakcyjnych akwizycji, spółka skupia się również na rozwoju już posiadanych projektów. Jak mówi prezes Wojewodzic, aktualnie Escola rozwija strukturę miniholdingu IT. W portfolio jest obecnie kilka produktów. Pierwszym z nich jest Meetinga.com, która stanowi wiodącą aplikację wspomagającą eventy. Warto zaznaczyć, że korzystały z niej już takie firmy jak Porsche czy CD Projekt.

Kolejną aplikacją jest Pupile Vet, czyli narzędzie do rezerwacji wizyt u weterynarza. Escola rozwija również narzędzie do zamawiania jedzenia dla beach barów oraz hoteli – Frivo.pl. Z jego usług korzysta największy tego typu obiekt w Polsce, czyli Hot Spot. Najnowszym produktem jest Heseya.com, e-commerce stworzony na bazie doświadczeń spółki podczas realizacji dedykowanych sklepów dla różnorodnych klientów.

„Escola korzysta z metodyki „scale or kill”. Każdej ze spółek udzielamy pożyczki i ta mając niezależny zespół, musi wykazać przychody i/lub trakcje pozyskiwania klientów. W ramach cokwartalnej weryfikacji spółka albo otrzymuje kolejną minirundę inwestycyjną, albo jest zamykana” – komentuje Krzysztof Wojewodzic.

W międzyczasie spółka przygotowuje się do debiutu na rynku NewConnect. Aktualnie prace są w ostatniej fazie negocjacji z domem maklerskim, które powinny zostać zakończone do końca października. Debiut Escoli na rynku alternatywnym miałby nastąpić w II kwartale 2022 roku, z uwzględnieniem sytuacji rynkowej.

Zobacz także: Spółka Escola pozyskała 2,2 mln zł w ofercie publicznej akcji

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.