Wycena Woodpecker na giełdzie, spółki działającej w modelu SaaS, przekroczyła 100 mln zł
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
16 mar 2022, 14:08

Wycena giełdowa Woodpecker, spółki działającej w modelu SaaS, przekroczyła 100 mln zł

Po debiucie i po intensywnych wzrostach w pierwszych sesjach tego roku, które wojna tylko na chwilę spowolniła, wycena Woodpeckera szybko dotarła do poziomu 100 mln zł. Spółkę wprowadził na NewConnect fundusz Tar Heel Capital Pathfinder. To fundusz z Grupy, która odpowiadał też za udany debiut i rozwój innej znanej SaaS-owej spółki, LiveChat Software.

Woodpecker zadebiutował na rynku NewConnect we wrześniu 2021 r. Po trwającej ponad trzy miesiące konsolidacji, kurs spółki zaczął intensywnie rosnąć na początku tego roku. Obecnie notowania Woodpecker są o 66% wyżej w stosunku do ceny odniesienia na debiucie.

Spółka przeprowadziła w maju z sukcesem ofertę akcji. Jej wycena została określona na poziomie 60 mln zł. Obecnie, według aktualnego kursu akcji, zwiększyła się do 100 mln zł. Tym samym Woodpecker osiągnął poziom kapitalizacji kwalifikujący go do grona największych spółek na NewConnect i także zachęcający do przeniesienia na główny rynek GPW.
 

Wycena giełdowa w mln zł
Woodpecker wycena


Wzrost notowań idzie za poprawą wyników finansowych. W raporcie za 2021 r. spółka wykazała wzrost przychodów o 43% i zysku ze sprzedaży o 188% w stosunku do analogicznego kwartału 2020 r. Już po trzecim kwartale ubiegłego roku spółka przebiła wyniki za cały 2020 r.

Woodpeckera wprowadził na NewConnect fundusz Tar Heel Capital Pathfinder. Obecnie posiada wciąż 24% akcji spółki.

Zobacz także: Analiza Woodpecker.co: Spółka rozpoczyna publiczną ofertę akcji i planuje debiut na NewConnect

Narzędzie wspierające i automatyzujące procesy biznesowe

Woodpecker.co jest spółką technologiczną, która oferuje klientom oprogramowanie w modelu abonamentowym SaaS. Dostarcza, poprzez swoją platformę, narzędzie do automatyzacji czasochłonnych procesów komunikacji biznesowej. Oferowane rozwiązania Woodpeckera służą wsparciu przedsiębiorców w aktywnej sprzedaży, rekrutacji oraz utrzymaniu aktywnych relacji z klientami i współpracownikami. Pomagają też w pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych i klientów.

„Dostarczamy dedykowane oprogramowanie w modelu SaaS, które automatyzuje proces komunikacji w oparciu o zaawansowane algorytmy, zwiększające jej efektywność. Można to porównać do pracy osobistego asystenta dla profesjonalistów z obszaru sprzedaży, marketingu, HR i PR, przy czym jest znacznie tańsze i skuteczniejsze” – wyjaśnia Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.

Oferta spółki kierowana jest do firm, które prowadzą aktywną sprzedaż i trafiły na barierę związaną z ograniczeniami ręcznej obsługi korespondencji. Odbiorcami są specjaliści sprzedaży, marketingu, czy też zasobów ludzkich.

„Działa jak pełnoetatowy asystent sprzedaży: pomaga zarządzać procesami, wysyła spersonalizowane wiadomości sprawiające wrażenie pisanych osobiście, a także przypomina o kontakcie. Inteligentne algorytmy wykrywają odpowiedzi i oceniają, czy dana osoba jest zainteresowana ofertą, a w efekcie czy należy przerwać, czy kontynuować komunikację. Twórcy aplikacji szacują, że pozwala zaoszczędzić około 20 godzin pracy tygodniowo.” - podaje spółka.

Zobacz także: Za co inwestorzy i założyciele kochają biznes typu SaaS, coraz mocniej reprezentowany na giełdzie - Mateusz Tarczyński Woodpecker - Podcast 21% rocznie jak inwestować

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.