Answear stawia na młodych klientów i przejmuje nowe marki premium w ramach emisji akcji
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
10 lut 2023, 10:58

Answear stawia na młodych klientów i przejmuje nowe marki premium od FTG

Spółka Answear stawia na młodych klientów i przejmuję markę Sneakerstudio oraz PRM. Transakcja odbędzie się bezgotówkowo za akcje i warranty subskrypcyjne Answear, a jej wartość wyniesie 18,85 mln zł.

Answear wyceniany obecnie na wskaźniku cena do sprzedaży wynoszącym 0,5 przejmuje zorganizowaną część przedsiębiorstwa FTG przy wskaźnikach 0,13 przychodu. W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok. To oznacza, że oprócz organicznego wzrostu w 2023 roku spółka zwiększy dynamikę przychodu dodatkowe kilkanaście procent wynikające z transakcji przejęcia.

Answear jest jednym z liderów e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Jeszcze w ubiegłym roku poszerzyła swoją działalność o kolejne państwo, którym była Słowenia. Jest to 11. rynek, na którym prowadzi sprzedaż internetową i zamierza wchodzić na kolejne rynki. Spółka, chcąc poszerzać ofertę dla swoich klientów, zdecydowała się na przejęcie dwóch nowych marek. Mowa o Sneakerstudio oraz PRM, marki należące do Fashion Trends Group.

Na ten moment spółka zawarła warunkową umowę kupna, a akwizycja ma się odbyć w ramach nabycia łącznie do 650 tys. akcji Answear przez wspomniany Fashion Trends Group. Przy cenie emisyjnej na poziomie 29 zł, wartość transakcji wyniesie 18,85 mln zł. Emisja akcji ma zostać przegłosowana na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, który zostanie zaplanowany na marzec bądź kwiecień. Struktura transakcji zakłada emisję 350 tys. akcji Answear oraz 300 tys. warrantów subskrypcyjnych zamiennych na akcje Answear dla spółki Fashion Trends Group.

Przejęcie pozwoli na przyspieszenie rozwoju marek oraz wzrost przychodów. Spółka spodziewa się poprawy wskaźników operacyjnych oraz marketingowych. Będzie to również skutkować szybkim osiągnięciem rentowności nowych marek.

„Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać” – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

Kurs akcji Answear reaguje dzisiaj spokojnie na to przejęcie, a kapitalizacja spółki na GPW wynosi obecnie 520 mln zł.
 

Notowania Answear

Answear

Zobacz także: Answear.com przejmuje Sneakerstudio i PRM

Nowa oferta od Answear

Answear, podobnie jak Zalando czy Modivo, oferuje swoim klientom znane marki ubrań, akcesoriów czy też obuwia. Jak podkreśla prezes Krzysztof Bajołek, to jest odpowiedni czas, aby wyjść do młodszej grupy odbiorców jak Generacja Z. Ponadto, według prognoz marki premium mogą dynamicznie rosnąć na rynku, dlatego Answear postawiło na zakup nowych marek.

Sneakerstudio marka streetwearowa, która posiada w swojej ofercie takie marki jak Adidas Originals, New Balance czy Veja. Prowadzi sprzedaż internetową w krajach CEE czy na rynkach zachodnich, a na krakowskim Kazimierzu ma nawet sklep stacjonarny. Natomiast PRM jest nowym konceptem i prowadzi sprzedaż z segmentu luxury streetwear & fashion. Warto wspomnieć, że w tym roku planowane jest osiągnięcie break-event point przez Sneakerstudio i PRM.

„Bardzo cieszymy się z połączenia sił z tak renomowanym graczem jak Answear, który nie raz już udowodnił jak świetnie zorganizowaną jest firmą, co widać po osiaganych wynikach. Dzięki niezawodnej logistyce i świetnym systemom e-commerce, obsługuje klientów na najlepszym poziomie. Mocno wierzę, że połączenie tych obszarów wraz z unikalnymi brandami, które tworzyliśmy przez ostatnie lata, będzie istotnym krokiem w naszym rozwoju i pomoże nam wypłynąć na jeszcze szersze wody” – powiedział Łukasz Lepczyński, założyciel marek Sneakerstudio i PRM.

Przejęcie od Fashion Trends Group marek wraz z witrynami internetowymi oraz dwoma sklepami stacjonarnymi nastąpi w ramach nabycia akcji Answear. Łącznie do 650 tys. akcji, po cenie emisyjnej 29 zł, co daje wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Uchwała o emisji akcji ma zostać przegłosowana na WZA planowanym na marzec lub kwiecień. Poniżej znajdują się szczegóły jak zostanie przeprowadzona transakcja.
 

answear przejęcie

Źródło: Answear
 

Zgodnie z szacunkowymi wynikami, sprzedaż Answear w IV kwartale 2022 roku wzrosła o 33% do kwoty 375 mln zł. „Czwarty kwartał br. to okres rekordowej sprzedaży spółki z osiągniętą dynamiką rdr na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 33%, co w połączeniu ze bardzo dobrymi wynikami 3Q2022 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2022 na poziomie 40%, czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31%, i to pomimo bardzo wysokiej bazy w roku poprzednim, zwłaszcza w IV kwartale” – podkreślał zarząd w komentarzu.

Raport roczny Answear zostanie opublikowany 29 marca 2023 roku.

Zobacz także: 10 spółek z GPW i NewConnect, które mogą zyskać na rewolucji AI i integracji ChatGPT

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.