Grupa AMBRA: wzrost sprzedaży w trzecim kwartale roku obr. 2016/2017 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
11 maj 2017, 12:54

Grupa AMBRA: wzrost sprzedaży w trzecim kwartale roku obr. 2016/2017

Sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 7,9% w trzecim kwartale roku obrotowego 2016/2017. Wzrost sprzedaży opierał się nie tylko na rosnącej od wielu lat kategorii win stołowych – rosła również sprzedaż głównych marek brandy: PLISKA w Polsce oraz ZAREA i MILCOV w Rumunii. Po kilku słabszych kwartałach zwiększyła się również sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO.

Wzrostowi sprzedaży towarzyszyły korzystne zmiany w jej strukturze: najmocniej rosła sprzedaż produktów premium, czyli win stołowych sprzedawanych w sieci sklepów CENTRUM WINA oraz do gastronomii, sukces odniosła brandy PLISKA XO czy nowość – niefiltrowany CYDR LUBELSKI. Osiągnięcia rynkowe osiągnięte zostały przy niższych niż rok wcześniej kosztach marketingu. Efektem wzrostu sprzedaży i zwiększonej efektywności wydatków marketingowych był wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 5,1 mln zł, czyli o 23,4%.

Pomimo szybkiego wzrostu sprzedaży oraz nasilającej się presji płacowej – szczególnie w Rumunii – koszty operacyjne wzrosły tylko nieznacznie, co sprawiło, że w tradycyjnie najsłabszym trzecim kwartale roku obrotowego Grupa AMBRA po raz pierwszy wypracowała zysk ze sprzedaży. Wynik operacyjny (EBIT) był natomiast o 2,3 mln zł niższy niż zysk ze sprzedaży, co wynikało z negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych w łącznej kwocie 2,5 mln zł.

Pomimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych Grupa AMBRA zamknęła trzy kwartały roku obrotowego 2016/2017 zyskiem netto w kwocie 21,8 mln, czyli wyższym o blisko 20% niż rok wcześniej. Jednocześnie rekordowo niski poziom 18,2 mln zł osiągnęło zadłużenie oprocentowane, co było możliwe dzięki dalszej poprawie rotacji zapasów i należności.

„Dzięki dobrym wynikom sprzedaży, utrzymywaniu naszego programu wzrostu efektywności kosztowej i bardzo dobrym przepływom pieniężnym kontynuujemy zwiększanie wartości firmy dla akcjonariuszy. Pomimo negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych spodziewamy się utrzymania trendu wzrostu sprzedaży i zysków w całym bieżącym roku obrotowym”

mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

O spółce:

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW w Warszawie S.A. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG, który jest światowym liderem w produkcji i dystrybucji win musujących. Jego akcje notowane są na giełdzie we Frankfurcie.

Źródło: Spółka, #AMB

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości