IMS skupi 396,3 tys. akcji w ramach buy-backu | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
06 lip 2017, 14:59

IMS skupi 396,3 tys. akcji w ramach buy-backu

Spółka IMS, lider rynku marketingu sensorycznego, kupi w ramach czwartej transzy skupu akcji własnych 396.349 akcji płacąc po 3,60 zł za sztukę. Oznacza to, że nie będzie redukcji Ofert Zbycia Akcji, bo spółka mogła w ramach tej transzy kupić do 400 tys. swoich walorów.

„Na skup akcji w ramach obecnej transzy wydamy ok. 1,43 mln zł. Zarząd jest przekonany, że skup akcji jest korzystny zarówno dla tych inwestorów, jak i dla spółki. Warto przypomnieć, że w przeszłości IMS m.in. odsprzedał część tak skupionych akcji po wyższej cenie, pozyskując renomowanego inwestora finansowego jakim jest Trigon TFI”

powiedział wiceprezes IMS Piotr Bielawski.

Zarząd IMS przyjął Program Skupu Akcji Własnych 26 września 2016 r. Zgodnie z nim, do końca bieżącego roku może skupić do 1 mln akcji, wydając na to do 2 mln zł. W ramach I transzy buy-backu IMS chciał skupować akcje własne po 2,60 zł za sztukę,  w II transzy cena wynosiła 2,70 zł, a w trzeciej 3,00 zł. W każdym przypadku ogłoszona cena była wyższa od aktualnego kursu na GPW, jednak nie znaleźli się żadni chętni do sprzedaży akcji. W związku z tym wszystkie transze zostały zamknięte bez realizacji żadnej transakcji.

IMS realizuje skup akcji własnych zapraszając inwestorów do składania Ofert Zbycia Akcji. Zakończenie realizacji IV transzy buy-backu nastąpi nie później niż 21 lipca.

Grupa IMS, lider rynku marketingu sensorycznego, prognozuje że w 2017 r. osiągnie 47,5 mln zł skonsolidowanych przychodów i 7,0 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Będzie to oznaczało wzrost o odpowiednio 10% i 23% w stosunku do wyników z poprzedniego roku. Zgodnie z prognozą przedstawioną przez spółkę, zysk operacyjny może wzrosnąć w tym roku o 27% do 9,5 mln zł, a wynik EBITDA o 24% do 13,5 mln zł.

W 2016 r. Grupa IMS zanotowała 5,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej. Skonsolidowane przychody wyniosły 43,2 mln zł, a wynik EBITDA 10,9 mln zł.

O Spółce

IMS S.A. – to działający do 17 lat w Polsce i Europie lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju korzystnie wpływając na komfort zakupów i na zachowanie klientów. IMS obecnie to grupa firm. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży realizowane są przez spółkę matkę (IMS S.A.). Usługi mediowe rozumiemy jako sprzedaż reklam w miejscu sprzedaży, głównie w Galeriach Handlowych. Ponadto IMS działa w oparciu o szerokie kompetencje technologiczne (IMS r&d) oraz z zakresu organizacji imprez (IMS events).  Usługi marketingu sensorycznego obejmują̨ trzy grupy usług:

  • Audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;
  • Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki oraz specyfikę̨ miejsca sprzedaży.
  • Digital Signage– produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych; 

Ok. 50% przychodów Grupy IMS wynika ze stałych, comiesięcznych przychodów abonamentowych opartych o wieloletnie kontrakty. IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu ponad 220 mln kontaktów miesięcznie.

Misją Grupy IMS jest wspierać́ partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować́ do osiągania wymiernych efektów. Determinacja w realizacji tej misji przekłada się na systematyczny wzrost firmy i współpracę z topowymi markami rynku retail.

Źródło: Spółka, #IMS

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości