Libet zaprezentuje strategię na początku 2018 r., w niej ekspansja i e-commerce | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
24 paź 2017, 14:55

Libet zaprezentuje strategię na początku 2018 r., w niej ekspansja i e-commerce

Libet chce zaprezentować na początku przyszłego roku strategię rozwoju do 2022 r., poinformował prezes Thomas Lehmann. Jej filarami będą: ekspansja geograficzna w Polsce, digitalizacja sprzedaży, koncentracja na produktach premium i wykorzystanie okresu wzmożonych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce.

"Jesteśmy w trakcie przygotowania strategii, chcemy ją przedstawić radzie nadzorczej do końca roku i w detalach pokazać na początku 2018 r." 

powiedział Lehmann podczas konferencji prasowej w Łodzi.

"Pierwszy kierunek, w którym chcemy iść to ekspansja geograficzna - szukamy nowych partnerów franczyzowych. Na pewno będziemy mieć w Polsce 120 punktów sprzedaży wobec 90 obecnie" 

powiedział prezes.

Według niego, potencjał na zagospodarowanie w obszarze sprzedaży spółka widzi w 157 powiatach. Dodał, że także w obszarze zakładów produkcyjnych spółka ma "białe plamy" na terenie Polski i rozważa nabycie zakładu.

"Drugi element - to jest temat digitalizacji"

powiedział Lehmann, wyjaśniając, że w tym obszarze na początku marca przyszłego roku Libet chce uruchomić własną platformę e-commerce, która ma osiągnąć ok. 20% udziału w sprzedaży do 2022 r.

"Element trzeci - to koncentracja na produktach premium. W następnym roku wdrożymy nowe, wysokomarżowe produkty, których nie ma na rynku"

kontynuował prezes.

Przypomniał, że w I poł. 2017 r. produkty premium miały 46% udziału w sprzedaży i że celem spółki jest udział 50-procentowy.

Wreszcie, Libet chce jak najlepiej wykorzystać spodziewany boom inwestycyjny w infrastrukturze w Polsce w kolejnych latach.

"Będzie fala inwestycji i będziemy to wykorzystywać"

podkreślił Lehmann.

Obecnie Libet ma w Polsce 15 zakładów produkcyjnych i 90 franczyzowych Partnerskich Punktów Sprzedaży Platinum.

Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r.

(ISBnews), #LBT

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości