Harper Hygienics S.A. – podsumowanie trzech kwartałów 2017 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
28 lis 2017, 08:47

Harper Hygienics S.A. – podsumowanie trzech kwartałów 2017 r.

  • Wyniki finansowe 3 kwartały 2017: 174,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, 4,4 mln zł EBITDA, strata netto na poziomie 4,6 mln zł;
  • Przychody za 3Q 2017 na poziomie 68,2 mln zł, EBITDA na poziomie 3,3 mln zł
  • Kontynuacja dynamicznego wzrostu sprzedaży produktów: w 3Q wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach wyniósł 38% rok do roku, a na rynku polskim o 50% r/r;
  • Zwiększenie sprzedaży w segmencie włóknin o 40% rok do roku po 3 kwartałach

Harper Hygienics S.A., producent wyrobów higieniczno-kosmetycznych pod marką Cleanic, Kindii i Presto Clean oraz pod markami własnymi sieci handlowych, zanotował w 3 kwartałach 2017 roku 174,8 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,4 mln zł zysku EBITDA. Grupa zakończyła okres 9 miesięcy 2017 stratą netto w wysokości 4,6 mln zł. Wzrost cen surowców oraz zmiany struktury sprzedaży w segmentach (zwiększenie zamówień w kanale dyskontowym) przełożyły się natomiast spadek zysku brutto na sprzedaży o 18% r/r w tym okresie oraz obniżenia rentowności brutto ze sprzedaży.

Po bardzo trudnym pierwszym kwartale 2017 r., w drugim kwartale 2017 r. Spółka zanotowała znaczący wzrost sprzedaży, który był kontynuowany również w trzecim kwartale (+11,3% k/k, +37,6% r/r). W rezultacie Spółka w II kwartale 2017 odzyskała rentowność EBITDA, utrzymując ją również w kolejnym kwartale. Zysk EBITDA za III kwartał 2017 wyniósł 3,3 mln zł. Łącznie po III kwartałach 2017 Grupa osiągnęła 4,4 mln zł zysku EBITDA. Grupa zanotowała także dalszą poprawę rentowności operacyjnej, notując w III kwartale zysk operacyjny na poziomie 475 tys. zł (wobec straty w III kwartale 2016 oraz wobec zysku operacyjnego na poziomie 290 tys. zł w II kwartale 2017).

W trzecim kwartale 2017 r. sprzedaż Harper Hygienics S.A. wzrosła o 38% r/r. Pozytywne trendy w sprzedaży zanotowano także na ważnych rynkach eksportowych – w trzecim kwartale sprzedaż na rynku rosyjskim wyniosła 4,8 mln zł (za okres 1-3Q łącznie 11,5 mln zł) oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie w trzecim kwartale wyniosła 6,7 mln zł (za okres 1-3Q łącznie 25,8 mln zł). Ponadto w trzecim kwartale 2017 sprzedaż na rynku polskim wzrosła o 50% r/r do 48,6 mln zł (za 1-3Q łącznie 114,7 mln zł), co było głównie efektem zwiększenia sprzedaży w segmencie włókniny.

Dzięki pozyskaniu w I półroczu inwestora branżowego, udało nam się odzyskać ekspozycję na rynki Rosji i Europy Środkowo-Wschodniej, tak jak zapowiadaliśmy. Widocznym efektem są dynamiczne przyrosty sprzedaży w pełni widoczne w III kwartale. Pozyskaliśmy solidne wsparcie finansowe i strategiczne dla naszych planów rozwojowych. Efektem współpracy z Grupą Cotton Club jest kontynuacja wzrostu sprzedaży włókniny w kanale B2B, w okresie III kwartałów 2017 wzrost ten osiągnął 40% rok do roku

mówi Rafał Szczepkowski, prezes zarządu Harper Hygenics S.A.

Według danych Nielsen za okres 12 miesięcy zakończonych w sierpniu 2017, na rynku polskim Harper Hygienics jest liderem we wszystkich kategoriach (płatki, patyczki, chusteczki kosmetyczne i chusteczki gospodarcze) jako producent „brandów”, jak i marek własnych. „Naszym strategicznym celem będzie wykorzystanie tego potencjału i osiągnięcie pozycji eksperta w trzech szerszych kategoriach: produktów do higieny dzieci, higieny osobistej oraz utrzymania czystości w domu oraz dalszy rozwój silnych brandów w oparciu o ofertę innowacyjnych produktów z wartością dodaną. Zarząd planuje do 2019 r. przeznaczyć na rozwój 5,5 mln EUR” – mówi Rafał Szczepkowski.

„W III kwartale wprowadziliśmy na rynek nową linię nawilżanych chusteczek Kindii, oferując jeszcze lepszą jakość i komfort. Jesteśmy przekonani, że ta propozycja spotka się z bardzo pozytywnym odzewem konsumentów i przełoży się na wzmocnienie pozycji Harper Hygienics na rynku produktów higieny dla dzieci. Podobnie, w kategorii chusteczek gospodarczych, w odpowiedzi na bardzo pozytywną reakcję rynku na już wprowadzone nowości marki Presto, opracowaliśmy i wprowadziliśmy kolejne warianty zapachowych ściereczek uniwersalnych oraz ściereczek do butów. Tę strategię innowacyjności będziemy kontynuować w kolejnych kwartałach, poszerzając ofertę wiodących marek Cleanic, Kindii oraz Presto, jak pozostałych marek w naszych portfolio”

podsumowuje Rafał Szczepkowski.

O spółce

Harper Hygienics S.A. jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych w następujących obszarach zastosowań - demakijaż, higiena intymna i rąk, pielęgnacja skóry dziecka oraz higiena gospodarstwa domowego. Wiodącą marką Harper Hygienics S.A. w segmencie kosmetycznym jest Cleanic a w segmencie gospodarczym - Presto Clean. Spółka sprzedaje również swoje produkty pod markami własnymi sieci handlowych. Harper Hygienics S.A. zajmuje pozycję lidera na polskim rynku we wszystkich swoich głównych kategoriach produktowych, tj. płatkach, patyczkach, chustkach do demakijażu, higieny intymnej i dziecięcych oraz chustkach gospodarczych osiągając udziały rynkowe rzędu 30%-60% zależnie od kategorii produktowej. Spółka od wielu lat, z sukcesem rywalizuje na krajowym rynku o konsumenta z globalnymi koncernami takimi jak Procter and Gamble, Johnson & Johnson, Kimberly Clark i Beiersdorf.

Źródło: Spółka, #HRP

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości