Brand24 z silnym dwucyfrowym wzrostem liczby klientów i przychodów w 2017 roku | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
22 mar 2018, 15:24

Brand24 z silnym dwucyfrowym wzrostem liczby klientów i przychodów w 2017 roku

  • 2 196 aktywnych klientów na koniec 2017 roku (wzrost o 55% r/r), przychody na poziomie 7,5 mln PLN
  • wzrost udziału klientów zagranicznych do 40% w 2017
  • kontynuacja prac nad nowymi funkcjonalnościami narzędzia oraz wzrostem jakości prezentowanych danych, uruchomienie aplikacji mobilnej Brand24, poszerzenie źródeł danych o kolejne serwisy społecznościowe
  • uzyskanie wyceny Spółki na poziomie 60 mln PLN w ramach oferty prywatnej, w której pozyskano 3,5 mln PLN na przyspieszenie ekspansji międzynarodowej
  • udany debiut spółki na NewConnect w styczniu 2018 roku

BRAND 24 S.A., spółka rozwijająca autorskie oprogramowanie do monitoringu treści w internecie, sprzedawane globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikowała raport roczny za rok 2017. Na koniec ub.r. Brand24 miał 2 196 aktywnych klientów, co oznacza wzrost
o 55% w ujęciu rok do roku. Spółka osiągnęła w minionym roku przychody na poziomie 7,5 mln zł, co oznacza wzrost o 49% w ujęciu rok do roku, a EBITDA wyniosła w tym okresie -0,3 mln PLN.

Od 2015 roku spółka konsekwentnie realizuje założenia ekspansji zagranicznej i większość klientów zdobywa obecnie poza rynkiem polskim. Na koniec 2017 roku proporcja portfolio klientów w ujęciu Świat/Polska wzrosła do 40:60 – użytkownicy narzędzia Brand24 rekrutują się obecnie z 87 krajów.

Przyspieszenie tempa ekspansji jest głównym celem przeprowadzonej w końcówce 2017 roku rundy finansowania. Z oferty prywatnej Brand24 pozyskał 3,5 mln PLN, co implikowało wycenę spółki na poziomie 60 mln PLN. W styczniu 2018 Brand24 udanie zadebiutował na alternatywnym rynku GPW NewConnect.

Za nami bardzo intensywny, ale udany rok. Jesteśmy zadowoleni z rozwoju biznesu, wyrażonego przede wszystkim wzrostem liczby klientów, ale także zachowaniem podstawowych wskaźników oceniających przedsięwzięcia funkcjonujące w modelu SaaS: rosnącym MRR (monthly recurring revenue - miesięczny powtarzalnym przychód) przy malejącym CHURN (wskaźnik migracji klientów) i CAC (gotówkowy koszt pozyskania klienta). Pieniądze pozyskane od inwestorów i generowane w toku bieżącej działalności przeznaczamy na wzrost tempa rozwoju Brand24 w skali międzynarodowej. W ubiegłym roku m.in. uruchomiliśmy aplikację mobilną Brand24 i rozpoczęliśmy pozyskiwanie klientów z tego kanału, opracowaliśmy algorytm poprawiający funkcjonalność prezentowanych danych dla klientów międzynarodowych, a także poszerzyliśmy źródła danych o kolejne serwisy społecznościowe. Wzmocniliśmy także zespół informatyczny w celu przyśpieszenia prac nad nowymi funkcjonalnościami narzędzia oraz dalszym wzrostem jakości prezentowanych danych. W sposób ciągły pracujemy też nad zwiększeniem efektywności automatycznych procesów sprzedażowych i późniejszej obsługi klienta, aby narzędzie było coraz bardziej „bezobsługowe”, co pozytywnie przekładać się będzie na koszt pozyskania i utrzymania klienta. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych efektów tych działań i z optymizmem patrzymy na perspektywy Brand24. Rok 2018 zaczęliśmy od udanego debiutu na NewConnect i intensywnie pracujemy z całym zespołem, żeby zarówno dotychczasowi, jak i nowi akcjonariusze Spółki byli usatysfakcjonowani tempem rozwoju spółki – mówi Michał Sadowski Prezes Zarządu i Założyciel BRAND 24 S.A.

BRAND 24 S.A. nie publikował prognozy wyników finansowych na rok 2017, natomiast prognoza sporządzona została przez wiodącego akcjonariusza Spółki: LARQ S.A. Zakładała ona zamknięcie 2017 roku liczbą klientów na poziomie 2 069 oraz skonsolidowanymi przychodami na poziomie 7,4 mln PLN.

O spółce:

BRAND 24 S.A. jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.

Źródło: Spółka. #B24

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości