Arena.pl stworzyła moduł zakupowy oparty o Data Science | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
23 sie 2018, 11:16

Arena.pl stworzyła moduł zakupowy oparty o Data Science

Arena.pl stworzyła moduł zakupowy oparty o Data Science. Kupujący, przy pomocy jednego kliknięcia, nie tylko dowiedzą się, co faktycznie najlepiej sprzedaje się w Internecie, ale będą także mogli szybko kupić wybrany towar na platformie.

Platforma zakupowa Arena.pl, dynamicznie rozwijający się gracz na rynku e-commerce, w ramach prowadzonego projektu „Inteligentny e-commerce”, testuje rozwiązanie zakupowe, wprowadzając do swojej platformy założenia pogłębionej analizy danych. Budowanie przewagi konkurencyjnej serwisu w oparciu o tzw. scoring ofert oraz machine learning, uznawane jest za kluczowy kierunek rozwoju i priorytet w strategii zarządu spółki na najbliższe lata.

Jak czytamy na Arena.pl, do grona Sprzedawców tej platformy dołączyć mogą tylko i wyłącznie zweryfikowane firmy, co ma gwarantować Kupującym – bezpieczeństwo i jakość usług. Kolejnym krokiem w stronę Kupujących, a jednocześnie głównym zadaniem nowego zespołu Data Science, będzie wykorzystanie nowoczesnych metod uczenia maszynowego i potencjału sztucznej inteligencji do optymalizacji dostępnej na platformie oferty towarów, których, w założeniu, ma być zdecydowanie mniej, niż na innych portalach takich jak np. Allegro czy Amazon.

„Samo pojęcie Data Science jest dosyć szerokie i wiele osób uważa je za element sztucznej inteligencji. Natomiast podejście oparte na Data Science sięga dalej, możemy zidentyfikować potrzeby i sposób podejmowania decyzji konkretnego użytkownika na podstawie analizy decyzji podejmowanych przez osoby o zbliżonym sposobie rozumowania"

mówi dr Radosław Hofman, adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, specjalizujący się w analizie behawioralnych aspektów decyzji ekonomicznych oraz automatycznych systemów wnioskowania.

Data Science to dziedzina, która jest dziś nieodzownym narzędziem wsparcia rozwoju biznesu, zwłaszcza w kontekście platform internetowych typu marketplace. Strategia działania Arena.pl oparta na współpracy z wyłącznie profesjonalnymi i sprawdzonymi Sprzedawcami oraz na rozwiązaniach, nad którymi obecnie pracuje spółka, bezpośrednio mają się przełożyć na efektywność działania oraz satysfakcję i zadowolenie Kupujących. Ten aspekt wsparcia rozwoju biznesu podmiotów handlujących ma dodatkowa wyróżnić platformę na polskim rynku.

„Praktycznie od zawsze oferty produktów z danej kategorii, takie jak np. tablety, zabawki, materace czy opony, konkurowały ze sobą na kilku polach: popularność wyboru, jakość towaru, wiarygodność sprzedawcy, metodami płatności czy, najważniejszej z punktu ostatecznego wyboru klienta – szybkości dostawy, obsługi wysyłki i zwrotów, a finalnie także ceny. Do tej pory na rynku funkcjonowały rozwiązania, skupiające się często na pojedynczych kryteriach, takich jak cena, czy dostępność towaru"

mówi Marcin Jabłoński, prezes zarządu Arena.pl

„Jako marketplace, oferujący produkty w siedmiu kluczowych kategoriach, chcemy mieć szersze spojrzenie na potrzeby naszych użytkowników. Mamy świadomość tego, jaka lawina wyników wyszukiwania zasypuje naszych klientów, dlatego poza samą dbałością o jakość Sprzedawców, chcemy pokazać Kupującym nie tylko to, co polecają inni w swoich ofertach, promocjach czy reklamach, ale także to, co faktycznie kupuje się w danej chwili w Internecie, zapewniając przy tym wysoką jakość obsługi i procesu transakcji. Docelowo planujemy także wykorzystać połączenie rozwiązań machine learningu, scoringu i Data Science, do przewidywania trendów zakupowych w poszczególnych kategoriach"

dodaje Jabłoński.

Pierwsze efekty zastosowania narzędzi z obszaru sztucznej inteligencji mają być widoczne już w IV kwartale br., w czasie największego sezonu zakupowego w Internecie, jakim jest okres przed Świętami Bożego Narodzenia i Nowego Roku.

O spółce

Arena.pl to polska platforma zakupowa łącząca zweryfikowanych Sprzedawców, oferujących wysoki standard usług, z Kupującymi – poszukującymi bezpiecznych i szybkich zakupów online. Platforma dysponuje wyselekcjonowaną ofertą w kategoriach: Dom i ogród, Dziecko, Elektronika, Pielęgnacja i zdrowie, Moda, Motoryzacja oraz Sport i rozrywka. Klienci serwisu mogą korzystać z prostych i wygodnych systemów płatności online PayU i BLIK. Operator serwisu, spółka Arena.pl SA jest notowana na warszawskim rynku NewConnect.

Źródło: spółka, #ARE

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości