Brand24 publikuje wyniki za III kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 lis 2018, 09:19

Brand24 publikuje wyniki za III kw. 2018 r.

Wyniki Brand24 za III kw. 2018 r. - kolejny kwartał z ponad 50% wzrostem przychodów i rekordową liczbą nowych klientów:

  • kolejny kwartał z ponad 50% wzrostem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Brand24 SA (w ujęciu rok do roku wzrost o 56% z 2,06 mln PLN w III kw. 2017 do 3,21 mln PLN w III kw. 2018)
  • dodatnia EBITDA w wysokości 33 tys. PLN
  • 2 829 aktywnych klientów na koniec III kw. 2018 – rekordowy kwartał pod względem liczby pozyskanych klientów w historii Brand24
  • 65% wzrost miesięcznych powtarzalnych przychodów r/r (MRR* - Monthly Recurring Revenue, czyli przychody z abonamentów opłacanych cyklicznie) do 1 038 tys. PLN na koniec III kw. 2018 wobec 629 tys. PLN w III kw. 2017
  • 49% klientów zagranicznych, 110 krajów w portfolio i dalsza ekspansja zagraniczna
  • dalszy rozwój narzędzia jak – nowe funkcje, np. analityka geograficzna

Brand24, właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawane globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikował skonsolidowany raport grupy kapitałowej za III kw. 2018 roku.

Przychody ze sprzedaży grupy przekroczyły w omawianym okresie 3,21 mln PLN (wzrost o 56% z 2,06 mln PLN w III kw. 2017, +53% z 5,58 mln PLN w I-III kw. 2017 do 8,55 mln PLN w I-III kw. 2018), a liczba aktywnych użytkowników na koniec omawianego okresu wyniosła 2 829 tys. (wzrost o 917 klientów r/r, +48%). W samym III kw. 2018 liczba klientów zwiększyła się netto o 285 – był to rekordowy kwartał pod względem liczby pozyskanych klientów w historii Brand24. Na koniec III kw. 2018 Monthly Recurring Revenue (MRR) – miesięczny powtarzalnym przychód – wyniósł 1 038 tys. PLN, co oznacza 65% wzrost w porównaniu do III kw. 2017.

Skonsolidowana EBITDA Brand24 wyniosła w III kw. 2018 0,03 mln PLN wobec 0,12 straty EBITDA w III kw. 2017. Spółka zakończyła kwartał niewielką stratą netto w wysokości 0,09 mln PLN wobec 0,2 mln straty netto w III kw. 2017. Narastająco w okresie I-III kw. 2018 Brand24 miał 0,44 mln zł straty EBITDA.

Brand24 nie sporządził prognozy wyników finansowych na rok 2018. Prognozy dla spółek portfelowych, w tym Brand24, opublikował natomiast LARQ, będący pośrednio wiodącym akcjonariuszem spółki. Jej założenia są następujące:

  • wzrost liczby aktywnych klientów o 34% do 2 935 użytkowników z 2 196 na koniec 2017 roku,
  • przychody ze sprzedaży 10,8 mln zł, wzrost o 42% z 7,6 mln zł w 2017 roku,
  • strata EBITDA 0,9 mln zł, wobec straty 0,3 mln zł w 2017 roku.

Grupa, zgodnie z założoną strategią, inwestuje wszystkie środki pieniężne ze sprzedaży produktu w jego rozwój i zasoby dedykowane powiększaniu bazy klientów. Procentowy podział geograficzny klientów w ujęciu ilościowym na koniec III kw. 2018 zwiększa się na rzecz klientów zagranicznych i w na koniec III kw. prezentował się następująco: 51% krajowych i 49% klientów zagranicznych.

„Jestem zadowolony z osiąganych wyników, będących potwierdzeniem dynamicznego rozwoju spółki. Konsekwentnie budujemy naszą pozycję na rynku globalnym – widać to po zmieniającej się strukturze geograficznej klientów. Nasze narzędzie do monitoringu jest w 100% naszym autorskim pomysłem, który nieustannie rozwijamy. Koncentrujemy się przede wszystkim na jakości danych i jakości obróbki danych, rozwijamy nowe funkcjonalności jak np. uruchomienie analityki geograficznej wzmianek, która pomaga określić kraje najmocniej wpływające na reputację wybranej marki czy wdrożenie nowej funkcji narzędzia dającej możliwość śledzenia najpopularniejszych hasztagów dla danego projektu. Dzięki tym działaniom konsekwentnie poprawiamy retencję (zdolność do utrzymywania klientów). Stale badamy i wdrażamy sposoby pozyskiwania nowych klientów, ulepszamy strategię akwizycji klienta, pracujemy nad konwersją”

mówi Michał Sadowski, prezes zarządu, znaczący akcjonariusz i założyciel Brand24 S.A.

„Obecny etap w spółce to być może jeden z najintensywniejszych i najważniejszych pod kątem „nabierania masy” – jednocześnie staramy się ostrożnie podejmować decyzje kosztowe, dzięki czemu pokazujemy coraz lepsze wyniki. Jesteśmy technologicznie przygotowani do obsługi coraz większej liczb klientów, o których zabiegamy. Jednocześnie koszt akwizycji klienta systematycznie nam spada. Konsekwentnie realizujemy nasze główne cele biznesowe, a w niektórych aspektach rośniemy nawet szybciej, niż zakładaliśmy – już w sierpniu br. przekroczyliśmy 1 mln zł MRR (MRR* - Monthly Recurring Revenue, czyli przychody z abonamentów opłacanych cyklicznie), czego pierwotnie oczekiwaliśmy pod koniec roku. Cały czas reinwestujemy, by przyspieszać tempo wzrostu, ale jednocześnie z niecierpliwością oczekujemy momentu wyjścia „na plus” na poziomie zysku netto”

podsumowuje Michał Sadowski.

O spółce

BRAND 24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.

Źródło: spółka, #B24

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości