Carbon Studio zarobiło w 2019 roku o 230% więcej niż rok wcześniej | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 maj 2020, 10:46

Carbon Studio zarobiło w 2019 roku o 230% więcej niż rok wcześniej

1,1 mln zł zysku netto wypracowało w 2019 roku Carbon Studio – developer gier i technologii VR (wirtualna rzeczywistość). To wynik o 230 proc. wyższy, w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku. Spółka zanotowała także r/r blisko trzykrotny wzrost przychodów netto, w 2019 roku wyniosły ponad 2 mln zł. Ubiegły rok był dla studia okresem wzmożonych działań biznesowych. W pierwszym półroczu studio przeprowadziło pierwszą publiczną emisję akcji, z której pozyskało 2,7 mln zł brutto. W grudniu spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Kapitalizacja Carbon Studio wynosi dziś 74 mln zł, co daje blisko trzykrotny wzrost w odniesieniu do jej wartości z dnia debiutu.

- Ubiegły rok okazał się dla nas przełomowy. Efekty naszej pracy widać we wzroście wyników finansowych. Wypracowane w ubiegłym roku przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2 mln zł. Dało to blisko trzykrotny wzrost w porównaniu do wyniku uzyskanego w 2018 roku. Zysk netto osiągnął 1,1 mln zł, co oznacza, że zanotowaliśmy wzrost o 230 proc. więcej niż rok wcześniej – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio –Przełomowym wydarzeniem dla naszego studia był debiut na rynku NewConnect. 18 grudnia staliśmy się pierwszą firmą VR, która weszła na polską giełdę. – dodaje Błażej Szaflik. Cena akcji w dniu debiutu wzrosła do 21,35 zł.

W pierwszym półroczu ubiegłego roku spółka przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO), w ramach której pozyskała od inwestorów 2,7 mln zł brutto. 1,8 mln zł przeznaczono na cele produkcyjne.

– IPO pozwoliło nam rozwinąć skrzydła i zintensyfikować prace nad grą z uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. Oficjalną umowę licencyjną na realizację tego tytułu zawarliśmy z Games Workshop we wrześniu 2019 roku – dodaje Błażej Szaflik. Games Workshop to wiodący wydawca miniaturek i gier bitewnych. Wartość rynkowa spółki, notowanej na londyńskiej giełdzie wynosi ponad 10 mld zł. Age of Sigmar będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR na przełomie 2020 i 2021 roku.

– Emisja akcji umożliwiła nam także kontynuację popularnego cyklu gier z naszej autorskiej serii The Wizards. Pod koniec roku zdecydowaliśmy się na stworzenie kolejnej części pod tytułem The Wizards – Dark Times, początkowo miał to być jedynie dodatek do podstawowej wersji gry – komentuje Aleksander Caban. Premiera tytułu odbędzie się 4 czerwca. Gra będzie dostępna w wersji na Steam, Oculus Store i Viveport.

W minionym roku na rynku pojawiła się także wzbogacona wersja podstawowej gry The Wizards, pt. The Wizards – Enhanced Edition. W nowej wersji spółka dodała m.in. nowy poziom wydłużający kampanię fabularną oraz nowe języki: angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, japoński czy chiński. Odświeżoną wersję gry udostępniono na platformę Sony PlayStation4 i PSVR, a dotychczasowi posiadacze The Wizards otrzymali grę jako darmową aktualizację. W efekcie tytuł, pozwalający graczowi wcielić się w potężnego czarodzieja, ukazał się globalnie na wszystkich znaczących platformach VR.

– Premiera The Wizards przyniosła nam znaczący zysk, co również wpłynęło na osiągnięcie pozytywnych wyników za 2019 rok. Warto też dodać, że The Wizards był pierwszą grą VR, jaka ukazała się na popularnej platformie Oculus Quest – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że pod względem geograficznym, najwięcej na VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (rozszerzona rzeczywistość) wydały w 2019 roku Stany Zjednoczone i Chiny – po ok. 6 mld USD. W Japonii i Europie Zachodniej wydatki na te sektory wyniosły ok. 2 mld USD. – Dynamika wzrostu rynków VR i AR powinna utrzymać się co najmniej przez kilka kolejnych lat. – komentuje Karolina Koszuta.

O Carbon Studio:

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. 

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

W styczniu 2020 roku Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR S.A. Działalnością firmy jest produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Prezesem spółki jest Karolina Koszuta, także członkiem zarządu Carbon Studio S.A. Carbon Studio posiada 60 proc. akcji spółki. Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Źródło: Spółka, #CRB

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości