Artifex Mundi, według wstępnych szacunków, zakończył kwartał z 4,2 mln zł zysku operacyjnego | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
10 maj 2021, 11:18

Artifex Mundi, według wstępnych szacunków, zakończył kwartał z 4,2 mln zł zysku operacyjnego

Giełdowy producent i wydawca gier, według wstępnych szacunków, zakończył kwartał z 4,2 mln zł zysku operacyjnego (130% wzrost rdr.) oraz 3,3 mln zł zysku netto (134% wzrost rdr.). Przychody Grupy wzrosły w minionym okresie o 87%, do 10,5 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów i zysków to zasługa rosnących z miesiąca na miesiąc wpływów z komercjalizacji aplikacji Unsolved oraz wyższym, o 42%, przychodom ze sprzedaży gier w wersjach na konsole.

Wynik operacyjny Grupy, oczyszczony z wpływu wydarzeń jednorazowych (rozpoznanych w I kw. 2020 r. odpisów aktualizujących wartość gier) zwiększył się o 60%, do 4,2 mln zł. Powtarzalna EBITDA wzrosła z 4,1 mln zł przed rokiem do 5,7 mln zł po 3 miesiącach 2021 r.

- Osiągnięte w minionym kwartale wyniki nie są jednorazowe, wręcz przeciwnie, oczekujemy, że staną się one zapowiedzią serii udanych kwartałów w wykonaniu Artifex Mundi. Wyniki sprzedażowe i finansowe potwierdzają założenia biznesowe dla naszych głównych segmentów działalności. Zakładamy, że rosnące przychody z komercjalizacji Unsolved z dużą nawiązką pokryją niższe wpływy ze sprzedaży gier premium HOPA. Nasze projekty przebiegają zgodnie z planem a kondycja finansowa Grupy wzmacnia się z okresu na okres, dając nam komfort działania - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

Unsolved to aplikacja mobilna umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Aplikacja, dostępna w wersjach na Android i iOS, oferuje dostęp do 14 rozpoznawalnych tytułów HOPA. Od początku 2021 r. Artifex Mundi prowadzi regularną akwizycję graczy dla Unsolved. W minionym miesiącu na kampanie reklamowe z wykorzystaniem Facebook spółka przeznaczyła 1,5 mln zł, a od początku roku 4,4 mln zł. W planach na 2021 r. jest rozbudowa aplikacji o nowe funkcjonalności zwiększające opcje jej monetyzacji, takie jak reklamy, tzw. gift pass, walutę premium czy opcje społecznościowe (metaosiągnięcia), jak również poszerzenie zasięgu kampanii reklamowych o nowe kanały – Google, Unity Ads oraz IronSource.

Segment gier sprzedawanych w modelu premium Grupy koncentruje się na monetyzacji wydanych w minionych latach gier (głównie HOPA). Obecnie w portfelu znajduje się blisko 90 tytułów gier, cechujących się z reguły długimi ogonami sprzedażowymi.

O spółce Artifex Mundi:

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów.

Źródło: Spółka, #ART

Zobacz także: Artifex Mundi SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości