UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące rynku reklamy radiowej i badania słuchalności stacji radiowych - poinformował UOKiK w komunikacie. Pracownicy UOKiK od 24 stycznia prowadzą kontrole u firm tworzących Komitet Badań Radiowych (KBR), czyli w spółkach należących do grup radiowych: Eurozet, RMF FM, Agora i Time, a także u przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą.
Prezes UOKiK od października 2021 r., po otrzymanych sygnałach, w tym w ramach programu sygnalista, przygląda się działaniom grup radiowych, które tworzą tzw. Komitet Badań Radiowych. Wstępna analiza działań przedsiębiorców dała podstawy do wszczęcia postępowania wyjaśniającego i przeprowadzenia kontroli w ich siedzibach.
"W związku z wątpliwościami dotyczącymi zgodności niektórych działań Komitetu Badań Radiowych z prawem konkurencji zdecydowałem o wszczęciu postępowania wyjaśniającego i kontroli w sześciu lokalizacjach. Jest to postępowanie w sprawie, a nie przeciwko jakimkolwiek podmiotom. Chcemy dokładnie przyjrzeć się rynkowi i zbadać mechanizmy, jakie na nim występują - nie tylko działania Komitetu Badań Radiowych w zakresie badania słuchalności, ale także wspólne planowanie reklam przez stacje radiowe czy ich pakietyzacj" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
W trakcie postępowania wyjaśniającego UOKiK zweryfikuje m.in. mechanizmy rynku reklamy radiowej, a także to czy w ramach KBR może dochodzić do niezgodnej z prawem konkurencji wymiany informacji, bądź antykonkurencyjnych praktyk na niekorzyść stacji radiowych spoza składu Komitetu.
(PAP Biznes), #AGOepo/ ana/