Ten Square Games nie jest zadowolony z obecnej monetyzacji flagowych gier, szykuje poprawki | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
24 maj 2022, 14:17

Ten Square Games nie jest zadowolony z obecnej monetyzacji flagowych gier, szykuje poprawki

Ten Square Games nie jest zadowolony z obecnej monetyzacji swoich flagowych gier, przygotowuje nowe funkcjonalności i poprawki - poinformował prezes Maciej Żużałek. Spółka nadal jest zainteresowana przejęciami, chce przyhamować wzrost kosztów pracowniczych.

Przedstawiciele Ten Square Games przyznają, że pierwszy kwartał dla spółki nie był tak dobry jak oczekiwali.

"Pracujemy nad wydajnością naszego portfolio, chcemy opracowywać nowe rozwiązania, planujemy rozwój nowych gier i wprowadzanie ich na rynek" - powiedział prezes Maciej Żużałek podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami.

"W przypadku +Fishing Clash+ mieliśmy trend spadkowy w ostatnich miesiącach, chcemy ten trend odwrócić. Dużo w ten produkt inwestujemy, uważamy, że jest to nadal +świeży+ tytuł, który będzie nam dostarczał stabilnych przychodów w kolejnych kwartałach" - powiedział Żużałek.

Pytany o przychody dwóch flagowych produktów, Fishing Clash i Hunting Clash, Żużałek powiedział: "Maj jest trochę gorszy niż kwiecień, ale zaczyna się to stabilizować. Przeznaczamy na nasze gry bardzo duże nakłady marketingowe".

"Hunting Clash" ma za sobą najlepszy kwartał w historii gry, ale obecnie nastąpił spadek płatności.

"Skupiamy się na testowaniu, na poprawie kontentu i wydajności" - powiedział Żużałek.

Prezes Ten Square Games poinformował, że wstrzymane zostały prace nad "Magical District", a zespół pracujący nad tą grą zostanie przeniesiony do rozwoju gry "Fishing Master", którego prototyp jest gotowy, a soft launch planowany jest na przełomie 2022 i 2023 roku.

W przypadku gry "Undead Clash" soft lauch spodziewany jest przed końcem tego roku, firma chce zbudować do niej nowe funkcjonalności i poprawki.

Trwają testy w Meksyku i USA gry Football Elite. Soft launch gry "Wings of Heroes" trwa w USA, Polsce i w Indiach.

Ten Square Games w dalszym ciągu jest zainteresowany kupnem konkurencyjnych firm.

"Przyglądamy się nowym okazjom na rynku pod kątem M&A. Patrzymy na kilka firm, które nam się podobają, mają podobne produkty" - powiedział prezes Ten Square Games.

Przedstawiciele Ten Square Games, pytani o wyniki gry "Fishing Clash" na rynku chińskim, zapowiedzieli, że przedstawią szczegóły w najbliższym czasie.

"Nie możemy jeszcze podzielić się wynikami w Chinach, ale jeśli porównamy je z innymi głównymi rynkami, to są one zadowalające" - powiedział prezes.

Pod koniec kwietnia nastąpiło wejście Fishing Clash do chińskiego sklepu Huawei z ponad 50 mln użytkowników. Żużałek przyznaje, że gra została ściągnięta 4 mln razy, początkowe efekty nie są wielkie, ale jest jeszcze za wcześnie na wnioski. W drugim kwartale gra wejście też do trzech nowych sklepów w Chinach mających łącznie ponad 50 mln użytkowników.

Ten Square Games zatrudnia obecnie 521 osób. Prezes zapowiada w tym roku przyjrzenie się kosztom, znaczne spowolnienie rekrutacji.

"Na koniec 2022 roku w grupie będzie pracować nie więcej niż 600 osób" - powiedział Żużałek.

Ten Square Games wypracował w pierwszym kwartale 2022 roku 25,6 mln zł zysku netto, o 51 proc. mniej rdr oraz 41,1 mln zł skorygowanej EBITDA, co oznacza spadek rdr o 36 proc. Konsensus zakładał 28,2 mln zł zysku netto i 40,2 mln zł skorygowanej EBITDA.

Przychody Ten Square Games wyniosły w pierwszym kwartale 150,3 mln zł. To o 4,4 proc. powyżej konsensusu PAP Biznes oraz 14 proc. mniej rok do roku.

Zysk na działalności operacyjnej w pierwszym kwartale wyniósł 29,4 mln zł, czyli spadł 47 proc. rdr. Konsensus zakładał EBIT na poziomie 30,2 mln zł.

W pierwszym kwartale 2022 roku skonsolidowane płatności użytkowników gier Grupy Ten Square Games wyniosły 142,6 mln zł. czyli były 16 proc. niższe w stosunku do pierwszego kwartału 2021 roku. Głównym powodem spadku jest spadek płatności w grze "Fishing Clash" (o 21 proc. kdk o 27 proc. rdr).

Na początku marca grupa Ten Square Games podjęła decyzję o zablokowaniu możliwości pobierania, instalowania, korzystania oraz dokonywania płatności w jej grach przez użytkowników z terytoriów Rosji i Białorusi, co przede wszystkim miało negatywny wpływ na wyniki gry "Fishing Clash", dla której w 2021 roku płatności pochodzące od graczy z Rosji stanowiły ok. 6,5 proc. całości przychodów.

"Fishing Clash" pozostaje kluczowym produktem grupy posiadającym największy wpływ na jej przychody. W I kwartale 2022 roku płatności dla tego tytułu wyniosły 95,8 mln zł, co stanowiło 67 proc. wszystkich skonsolidowanych płatności.

Spółka poinformowała, że na wyniki grupy coraz większy wpływ mają także płatności pochodzące z gier znajdujących się w portfolio Rortos, którego akwizycja została sfinalizowana w lipcu ubiegłego roku. W I kwartale 2022 wyniosły one 7,5 mln zł, czyli wzrosły 9 proc. kdk.

(PAP Biznes), #TEN

pr/ mfm/

Zobacz także: Ten Square Games SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości