Benefit Systems spodziewa się, że drugie półrocze będzie co najmniej tak dobre jak II kw. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 sie 2022, 10:52

Benefit Systems spodziewa się, że drugie półrocze będzie co najmniej tak dobre jak II kw.

Benefit Systems spodziewa się, że drugie półrocze będzie dla spółki co najmniej tak dobre jak II kw. - poinformował Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefitu. Grupa dąży do wzrostu na koniec roku liczby obsługiwanych kart sportowych w Polsce do 1,1 mln, a za granicą do 400 tys. Nie widzi sygnałów słabnięcia rynku pracy w Polsce.

"Otoczenie biznesowe dla naszej firmy jest obecnie bardzo dobre. Trend wzrostu aktywności po pandemii COVID utrzymuje się i coraz więcej wskazuje, że jest to trend stały. Z drugiej strony potrzeby na rynku pracy rosną i popyt na nasze produkty jest bardzo duży" - powiedział Józefiak w trakcie telekonferencji.

"Spodziewamy się, że druga połowa roku będzie co najmniej tak dobra jak drugi kwartał" - dodał.

Wyniki za drugi kwartał, opublikowane we wtorek, przebiły oczekiwania analityków. Zysk netto Benefit Systems wzrósł rok do roku o ponad 200 proc., do 31,6 mln zł i był o 54 proc. wyższy od konsensusu. Wyniki drugiego kwartału 2022 roku były wyższe również od tych sprzed wybuchu pandemii - grupa zanotowała ponad 50 mln zł zysku operacyjnego, czyli o ponad 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed koronawirusem. W reakcji na raport kurs akcji spółki o godz. 10.30 rośnie o 9,6 proc. i jest najwyższy od lutego.

Firma poinformowała w prezentacji dla inwestorów, że dąży do zwiększenia liczby obsługiwanych kart sportowych w Polsce do 1,1 mln na koniec roku. W sierpniu kart było 1,035 mln, o 5 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Benefit nie zanotował typowego w okresie letnim zmniejszenia bazy - w lipcu i sierpniu liczba kart wzrosła.

"W lipcu pierwszy raz w historii mieliśmy nadwyżkę sprzedaży nowych kart ponad umorzenia i zawieszenia kart" - powiedział członek zarządu.

Józefiak ocenił, że prognoza liczby kart w Polsce, ze względu na nieprzewidywalność warunków prowadzenia biznesu, jest raczej konserwatywna.

Za sprawą dwóch podwyżek cen - przeprowadzonych w II półroczu 2021 i II kwartale 2022 roku - średnie przychody na klienta Benefitu rosną. W drugim kwartale tego roku ARPU było o 12 proc. wyższe niż w 2019 roku, a w okresie lipiec-sierpień wzrosło o 13 proc. Podwyżki cen kart wpłynęły również na zwiększenie w II kw. marży operacyjnej grupy, do 11 proc., prawie o punkt procentowy powyżej analogicznego okresu 2019 r. Firma nadal prowadzi negocjacje z klientami o niskiej rentowności.

Aktywność użytkowników kart - istotna z punktu widzenia rentowności spółki - utrzymywała się w II kw. na wyższym poziomie niż przed pandemią, ale spadła w ujęciu rok do roku. Józefiak wyjaśnił, że wskaźnik ten jest bardzo zmienny - w pewnych okresach zbliża się do okresu przed pandemią, w innych nadal jest wysoki. Członek zarządu Benefit uważa, że w dłuższym terminie odbudowa liczby kart wpłynie na obniżenie średniej aktywności, natomiast w krótkim okresie może ona pozostać podwyższona.

Spółka nie widzi sygnałów słabnięcia rynku pracy w Polsce.

"Sygnały z rynku pracy są niejednorodne. Teoretycznie liczba ofert pracy spada, ale na poziomie dużych aglomeracji jest ich więcej, a firmy m.in. z sektora IT zatrudniają, w odróżnieniu do spółek produkcyjnych. Widzimy pozytywne sygnały od pracodawców, liczba oferowanych benefitów w ostatnich kwartałach jest coraz większa" - ocenił Józefiak.

Na rynkach zagranicznych celem grupy jest 400 tys. kart na koniec roku wobec 366,6 tys. notowanych w sierpniu. Podobnie jak w Polsce, za granicą liczba kart wzrosła w lipcu i sierpniu. Podwyżki cen oraz wzrost ARPU kompensują firmie wzrost kosztów wizyt i aktywności klientów.

Decyzja odnośnie tempa rozwoju na nowym rynku, Turcji, ma zostać podjęta po zakończeniu roku. Do tej pory spółka sprzedała na rynku tureckim kilkaset kart, a dodatkowo rozdanych zostało kilka tysięcy kart testowych.

Plany Benefitu obejmują otwarcie w najbliższej przyszłości 10 nowych klubów fitness. W IV kw. 2022 i I kw. 2023 r. ma ruszyć 6 obiektów w Polsce, a reszta to planowane otwarcia zagraniczne. Analizowane jest zamknięcie dwóch rentownych klubów w kraju. Nakłady inwestycyjne w drugiej połowie 2022 roku mają wynieść 60-70 mln zł.

W 2023 roku liczba otwarć będzie zależna od otoczenia rynkowego, ale aktualne plany spółki to ok. 10 nowych lokalizacji na wszystkich rynkach.

(PAP Biznes), #BFT

kuc/ osz/

Zobacz także: Benefit Systems SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości