Zysk netto 11 bit studios w IV kw. wyniósł 2,9 mln zł, zgodny z oczekiwaniami | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
23 mar 2023, 19:08

Zysk netto 11 bit studios w IV kw. wyniósł 2,9 mln zł, zgodny z oczekiwaniami

Producent gier 11 bit studios wypracował w czwartym kwartale 2022 roku 2,9 mln zł zysku netto - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. Średnia prognoz analityków wynosiła 3 mln zł.

Wynik EBITDA firmy w czwartym kwartale to 5,3 mln zł. Był on o 29 proc. wyższy od konsensusu i 60 proc. niższy niż rok wcześniej.

Przychody spadły w porównaniu z ubiegłym rokiem o 30 proc., do 14,6 mln zł. Średnia prognoz analityków wynosiła 13,9 mln zł.

W całym 2022 roku 11 bit studios zanotowało 74,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Wynik netto spadł o 20 proc. do 22,9 mln zł.

Zysk operacyjny w 2022 roku wyniósł 20 mln zł, czyli spadł 33 proc. rdr.

Rentowność operacyjna 11 bit studios w 2022 roku spadła do 26,93 proc. z 42,82 proc. rok wcześniej. Rentowność netto spółki w 2022 roku zmalała do 30,84 proc. z 40,91 proc. w 2021 roku.

"2023 rok dla 11 bit studios zapowiada się nadzwyczaj pracowicie (...). Pełną parą prowadzone będą produkcje „Frostpunka 2”, „The Alters” i „Projektu 8” (nazwa kodowa), co wiązało się będzie z dodatkowymi rekrutacjami. Nowe osoby, oprócz zespołów deweloperskich, zasilały będą również pozostałe piony, w tym przede wszystkim marketingowy i wydawnictwo, które przygotowują się do zbliżających się premier" - napisano w liście do akcjonariuszy.

Spółka podała, że na tegorocznej liście premier, zgodnie z zapowiedziami producenta, jest m.in. „The Invincible”. Drugą pozycją, która w tym roku trafi do fanów, to “Thaumaturge”.

"W 2023 roku zamierzamy również, odpowiadając na zainteresowanie fanów, przekazać pierwsze informacje na temat dalszych gier z naszego portfolio, które do tej pory funkcjonują jedynie pod nazwami kodowymi, szczególnie że ich produkcja jest już w dojrzałych fazach" - napisano w raporcie.

W całym 2022 roku spółka wygenerowała 34,1 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej, czyli 9,2 proc. mniej niż w 2021 roku.

"Wysoki poziom generowanej z działalności operacyjnej gotówki (był wyższy niż zysk netto wypracowany przez 11 bit studios S.A. w całym 2022 roku) to zasługa bardzo dobrej sprzedaży tytułów, które 11 bit studios wprowadziło na rynek we wcześniejszych okresach, czyli przede wszystkim „Frostpunka” (i płatnych dodatków do gry wydanych w ramach tzw. Season Pass), „Moonlightera” i „Children of Morta” (dwa ostatnie to tytuły zewnętrzne z wydawnictwa)" - napisano w raporcie.

Łączne zasoby pieniężne spółki na koniec 2022 roku wynosiły 87,3 mln zł, czyli były o 18,7 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

11 bit studios podało, że w najbliższych kwartałach chce podpisać co najmniej kilka nowych umów wydawniczych, w których zaangażowanie kapitałowe spółki może sięgnąć nawet 50 mln zł.

(PAP Biznes), #11B

seb/ asa/

Zobacz także: 11 bit studios SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości