Relacja czatu z zarządem Grupy Kino Polska: Utrzymujemy wysoką rentowność najważniejszych segmentów naszej działalności, uważnie kontrolujemy koszty
Obrazek użytkownika Czaty
26 kwi 2023, 15:59

„Utrzymujemy wysoką rentowność najważniejszych segmentów naszej działalności, uważnie kontrolujemy koszty” - relacja czatu z zarządem Grupy Kino Polska

W środę 26 kwietnia 2023 r. odbył się czat inwestorski z zarządem Grupy Kino Polska. W spotkaniu wzięli prezes zarządu, Bogusław Kisielewski oraz członek zarządu, Katarzyna Woźnicka. Rozmawialiśmy o wynikach finansowych spółki za 2022 rok. Inwestorzy zadawali również pytania o możliwe akwizycje, rozwój aplikacji FilmBox+ oraz rekomendację dywidendy.

W spotkaniu udział wzięło blisko 250 osób, a zarząd odpowiedział na wszystkie zadane pytania. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Grupy Kino Polska. W spotkaniu wezmą udział prezes zarządu, Bogusław Kisielewski oraz członek zarządu, Katarzyna Woźnicka. Podczas czatu zostaną omówione wyniki finansowe za 2022 rok.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 26 kwietnia 2023 r. o godz. 14:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Dzień dobry! Dziękujemy, że dołączyli Państwo do nas.
Widzę, że pytań jest sporo. Zaczynamy!

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak Państwo oceniacie sytuację w spółce i wyniki 2022 roku? Czy jesteście z nich zadowoleni, biorąc pod uwagę całą sytuację społeczno-gospodarczą w 2022 roku?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Biorąc pod uwagę okoliczności 2022 r., czyli wybuch wojny w Ukrainie wpływający na wzrost popularności kanałów informacyjnych, a także wzrost inflacji i osłabienie się złotego, problemy z refarmingiem, wyniki oceniamy jako bardzo dobre.
Szczególnie jesteśmy zadowoleni ze wzrostu przychodów, zaś gdyby wyeliminować czynniki jednorazowe po stronie kosztowej to notowalibyśmy solidny wzrost zysku netto, około 20% r/r.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

Czy, a jak tak to jaki wpływ na oglądalność kanałów grupy w 2023 roku będzie miała zmiana częstotliwość nadawania, która nastąpiła w zeszłym roku.

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Spodziewamy się odbudowy widowni kanału Stopklatka na poziomie większym o ok. 10% w porównaniu do obecnej sytuacji.
Refarming nie miał wpływu na nasz drugi kanał naziemny Zoom TV, a widownia tego kanału wyraźnie wzrosła.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak inwestorzy powinni odbierać kwestie zmian w strukturze właścicielskiej? Na czym one polegają i jaki jest główny cel?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

To nie są pytania do nas, ale decyzje właścicieli. Podobnie jak pytania o przyszłość spółki na GPW. Nie komentujemy.

Obrazek użytkownika Anonim
KP

Jaki wpływ na koszty zakupu treści ma umocnienie PLN? Czy te ostatnie kilka procent umocnienia w stosunku do EUR i USD to już coś co może mieć istotne przełożenie?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Wahania na rynku walutowym mają wpływ na nasze działania, bo większość treści kupujemy w walutach obcych, głównie USD.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

W których obszarach działalności spółka przewiduje podwyżki cen w 2023 roku, a w których obszarach zobaczymy pełny efekt podwyżek przeprowadzonych jeszcze w 2022 roku?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Prowadzimy biznes B2B, finalne ceny dla widzów są ustalane przez operatorów kablowych i satelitarnych. Mamy indywidualne umowy z wieloma różnymi operatorami, których warunki są objęte tajemnicą handlową.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak postępuje rozwój aplikacji Filmbox+? Czy w obliczu sporej inflacji udaje Wam się znajdywać odbiorców na tę usługę?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Aplikacja FilmBox+ rozwija się zgodnie z naszymi założeniami, liczba subskrybentów rośnie. Naszym celem jest zwiększenie grupy odbiorców poprzez umowy z operatorami, które pozwolą większej grupie widzów na dostęp do FilmBox+.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jak wygląda współpraca z Canal+? Czy ma ona charakter wyłącznie korporacyjno-właścicielski, czy Kino Polska kupuje jakieś treści lub inne usługi od Canal+?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Widzimy możliwość uzyskiwania synergii wynikających np. ze wspólnych zakupów licencji czy treści. Możliwe są również wspólne produkcje, co w efekcie dawałoby większe możliwości monetyzacji wyprodukowanych treści. Są już pierwsze widoczne efekty naszej współpracy. Grupa Kino Polska ma zasoby i doświadczenie, które mogą służyć wsparciu produkcji i tworzeniu treści telewizyjnych w ramach powiększonej Grupy Canal+. Przykładowo na kanałach Zoom TV oraz Canal+ Domo emitowany będzie wiosną wspólny projekt obu kanałów - program „Patent na zieleń”. Współpracujemy również przy produkcjach kinowych – zrealizowaliśmy wspólnie już dwa filmy.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

Kiedy można spodziewać się zmian w zarządzie Kino Polska, które zapowiedział Canal+ w komunikacie z połowy kwietnia?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Nie komentujemy. O wszystkich zmianach informujemy Państwa na bieżąco.

Obrazek użytkownika Anonim
Wojtek

Jak zarząd ocenia obłożenie reklam w grupie na 2023 rok?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Mamy pełne obłożenie slotów reklamowych, nie notujemy spadku popytu na czas reklamowy.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jakie są planowane nakłady w 2023 r. na nabycie nowych treści? O ile będzie to większy poziom od amortyzacji?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Co do zasady te dwie linie (CAPEX/amortyzacja) są porównywalne. W 2023 r. wydatki mogą rosnąć procentowo proporcjonalnie do wzrostu przychodów.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy w tym roku planowane jest zmniejszenie straty Zoom TV?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Warto zauważyć, że ostatni kwartał 2022 był dla nas bardzo dobry, i ten segment osiągnął operacyjną kwartalną rentowność.
Sądzimy, że wzrost przychodów Zoom TV i coraz większa oglądalność przybliżają nas do momentu kiedy osiągniemy rentowność tego segmentu.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy spółka planuje wprowadzić podwyżki cen abonamentów w segmencie Filmbox wychodząc na przeciw inflacji i wzroście kosztów? Jeśli tak to o ile procentowo mogą one wynosić?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Ceny pakietów FilmBox ustalane są indywidualnie z operatorami, z którymi pracujemy. Nie ujawniamy warunków handlowych tych umów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w 2023 roku planujecie jakieś duże nakłady inwestycyjne na produkcje własne?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Chcemy wyprodukować i emitować drugi sezon „To nie ze mną” oraz produkujemy programy na potrzeby kanału Zoom TV. Nie sądzimy, że koszty tych produkcji powinny być wyższe niż w roku 2022 r.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w 2023 roku macie na oku jakieś przejęcia?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Nie widzimy obecnie żadnego podmiotu, który moglibyśmy przejąć, a to co moglibyśmy rozważyć jako przedmiot zakupu nie jest obecnie na sprzedaż.

Obrazek użytkownika Anonim
Halo

Jakie są Pana oczekiwania co do 2023 - czy wyniki finansowe będą wyższe?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Perspektywy rozwoju Grupy są dobre, szczególnie w kontekście rosnących przychodów na rynkach międzynarodowych, gdzie nawiązujemy współpracę z nowymi operatorami sieci kablowych.
Sądzimy, że nakłady na reklamę telewizyjną w tym roku będą podobne jak rok wcześniej, przy czym warto zauważyć, że my zwiększamy przychody ze sprzedaży reklam nieco szybciej niż cały rynek.
Utrzymujemy wysoką rentowność najważniejszych segmentów naszej działalności, uważnie kontrolujemy koszty.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co może Pan powiedzieć o dywidendzie za 2022 rok już po jego zakończeniu i rozliczeniu?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Nie podjęliśmy jeszcze rekomendacji w kwestii podziału zysku za 2022 r. Przypominamy, że ostateczna decyzja w sprawie wypłaty dywidendy jest podejmowana przez akcjonariuszy na WZA.

Obrazek użytkownika Anonim
PK

W zeszłym roku ZoomTV spisywał się coraz lepiej. Czy ta tendencja się utrzymuje w tym roku? Co może Pan o tym powiedzieć?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Tak. Widzimy dalszy wzrost oglądalności Zoom TV, co wprost przekładać się może na rosnące przychody ze sprzedaży reklam w tym segmencie.
Zachęcamy do obserwowania oglądalności naszych kanałów tutaj:
https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/ogladalnosc/

Obrazek użytkownika Michal.se
Michal.se

Z czego wynika spadek oglądalności? Czy ma to związek z Mistrzowstwami w piłce nożnej? Czy inne?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Na wyniki oglądalności kanałów w 2022 roku miało wpływ kilka czynników, m.in. zmiana standardu nadawania telewizji naziemnej (refarming), która wpłynęła na wyniki Stopklatki; wojna w Ukrainie, która skupiła uwagę widzów na kanałach informacyjnych oraz mistrzostwa świata w piłce nożnej. W tym roku nie są planowane tak duże wydarzenia sportowe, zaś widzowie powrócili do swoich zwyczajnych zachowań.
W przypadku Stopklatki widzimy powolne odbudowanie pozycji sprzed refarmingu, stopniowe zwiększanie zasięgu technicznego, co będzie przekładać się na wzrost oglądalności.

 

W 2022 roku łączna oglądalność kanałów Grupy Kino Polska wyniosła 2,69% i była niższa o około 10% r/r, z uwzględnieniem porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). W 2021 roku Grupa raportowała udział w oglądalności uwzględniając węższy zakres grupy wiekowej (SHR%, All 16-49, live) – zatem mimo niższej oglądalności raportowanej nasz udział w widowni rozliczany na potrzeby tzw. waluty reklamowej jest większy około 7% r/r.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Czy obecnie wyprzedane są wszystkie sloty reklamowe na najbliższą przyszłość?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Tak, tak jak mówiliśmy, w 100% są wyprzedane.

Obrazek użytkownika Michal.se
Michal.se

Czy będą podwyżki cen reklam w 2023 roku i jakie jest zainteresowanie/obłożenie reklamami?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Ceny reklam są obecnie na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku.

Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
Rafał Irzyński

Jaki wzrost kosztów stałych w grupie w 2023 roku jest zakładany przez zarząd?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Spodziewamy się wzrostu kosztów operacyjnych związanych z technicznym aspektem naszej działalności.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego uważacie Państwo, że utrzymacie dwucyfrowy wzrost przychodów, skoro przed nami spore spowlnienie, o ile nie recesja?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Nasz biznes w czasie spowolnienia gospodarczego rośnie, tak było zwykle, więcej czasu ludzie spędzają przed telewizorami, bo to najpopularniejsza i łatwo dostępna forma rozrywki.
Spodziewamy się też odbudowy sytuacji rynkowej po refarmingu co przełoży się na odbudowę potencjału przychodów Stopklatki. Sądzimy też, że może rosnąć sprzedaż płatnych kanałów premium.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Skoro obłożenie reklamami jest bardzo wysokie, to co robicie z niezaspokojonym popytem na Wasze usługi? Czy myślicie o kolejnych projektach, gdzie moglibyście emitować reklamy, które nie zmieściły się do tej pory?

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Myślimy o takich projektach na rynkach zagranicznych.

Obrazek użytkownika Zarząd Kino Polska TV S.A.
Zarząd Kino Polska TV S.A.

Dziękujemy bardzo za wszystkie pytania, zdaje się, że odpowiedzieliśmy na wszystkie.
Zachęcam Państwa do kontaktów z nami i odwiedzania strony https://relacjeinwestorskie.kinopolska.pl/

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.