Premiera Aircraft Carrier Survival od CreativeForge Games już dzisiaj na Steam
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
20 kwi 2022, 08:00

Premiera Aircraft Carrier Survival od CreativeForge Games już dzisiaj na Steam

Aircraft Carrier Survival wreszcie doczekał się premiery. Od dzisiaj gra z portfolio CreativeForge Games będzie dostępna na platformie Steam.

Można powiedzieć, że problemów z premierą Aircraft Carrier Survival nie było końca. Kilka opóźnień, aż wreszcie udało się ustalić ostateczną datę. Dzisiaj produkcja osadzona w czasach II wojny światowej będzie dostępna na platformie Steam i jednocześnie będzie to pierwsza tegoroczna premiera od CreativeForge Games. Na dzień przed premierą tytuł znajduje się na 103 miejscu zestawienia Global Top Wishlist Steam.

Piotr Karbowski, prezes spółki, jeszcze w lutym zapowiadał, że liczy na realizację 7-8 premier w tym roku. Natomiast analitycy DM BDM, w rekomendacji wydanej dla CreativeForge Games spodziewają się nawet do 10 premier w 2022 roku. Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM, spodziewa się sprzedaży Aircraft Carrier Survival na poziomie 99 tys. kopii w rok od premiery.
 

Notowania CreativeForge Games

CreativeForge Games

Zobacz także: CreativeForge Games, Brand24, Wielton - analitycy podsumowują wyniki i aktualizują rekomendacje

Początek premier od CreativeForge Games

Prace pre-produkcyjne nad Aircraft Carrier Survival rozpoczęły się jeszcze w 2019 roku, kiedy w spółce nastąpiły spore zmiany z prezesem na czele. CreativeForge Games czekało do samego końca z ogłoszeniem ostatecznej daty premiery. Prolog gry został udostępniony pod koniec marca 2021 roku i wielu liczyło na premierę jeszcze w ubiegłym roku. Do tej pory prolog otrzymał ponad 1,1 tys. opinii, z których 72% jest pozytywnych. Zapewne w ciągu roku gra przeszła jeszcze sporą przemianę.

Jak już wspomnieliśmy na początku, Aircraft Carrier Survival to pierwsza, tegoroczna premiera od CreativeForge Games. Na taki scenariusz liczył również Piotr Karbowski, prezes spółki, że to właśnie ten tytuł zadebiutuje w tym roku jako pierwszy. Gra została osadzona w realiach II wojny światowej, a gracz wciela się w rolę dowódcy lotniskowca. W raporcie DM BDM czytamy, że szacowana sprzedaż w rok od premiery może wynieść 99 tys. kopii. Jednak podkreślono, że wishlista Aircrafta nie jest świeża, dlatego trudno oceniać jak to przełoży się na sprzedaż tuż po premierze.

„Tytuł, którego debiutu spodziewaliśmy się w 4Q’21 został przełożony na 20 kwietnia’22 (CFG potrzebował więcej czasu na ukończenie gry). Będzie to pierwsza wydana własna gra spółki, która przeszła gruntowną transformację w 2019 r. Tytuł ten obecnie znajduje się na 111 miejscu najbardziej wyczekiwanych gier na Steamie” – napisano w raporcie DM BDM z 13 kwietnia. „Podtrzymujemy nasze założenia co do sprzedaży 99 tys. kopii w rok od premiery, co przełoży się na 3,8 mln PLN przychodów w tym okresie. Dla porównania podobna gra - „Uboat” sprzedała się w 72h w nakładzie 53 tys. sztuk, w 20 dni 93 tys., a w rok od premiery w nakładzie 200,4 tys. (i to w formule EA). Trzeba mieć jednak na uwadze, że jej społeczność na Steamie była ponad 3x większa. W związku z bliską współpracą CFG z grupą PLW, liczymy, że premiera zostanie wsparta „bundlami”, a w późniejszym czasie również cross-promocjami” – czytamy dalej.
 

Zobacz także: Kurs CD PROJEKT spada dziś już -10%. Spółka opóźnia DLC do Cyberpunka i przesuwa premierę next-genową Wiedźmina

Czy spółka CreativeForge Games pozytywnie zaskoczy graczy i inwestorów?

Przed CreativeForge Games ważny sprawdzian w tym roku. W ubiegłym roku nie udało się dotrzymać planu premier, dlatego tegoroczne oczekiwania są wysokie. Co więcej, w portfolio znajduje się coraz więcej ważnych tytułów jak chociażby Stargate: Timekeepers (realizowany wspólnie ze Slitherine Software) czy Projekt Y.

O projekcie Stargate: Timekeepers tak napisano w raporcie DM BDM: „Obecnie najważniejszy projekt w spółce. Tytuł ten jest kontentowo i fizycznie ukończony i aktualnie znajduje się w ostatniej fazie (tzw. „poliszowania”). Pełnoprawna kampania marketingowa ST jeszcze nie została wdrożona. CFG liczy, iż dzięki m.in. zabiegom promocyjnym produkcja ta przed premierą będzie wysoko w pozycji najbardziej wyczekiwanych gier (obecnie 302 miejsce). Podtrzymujemy nasze założenie co do sprzedaży 226 tys. sztuk w rok, co przełoży się na 6,2 mln PLN, które trafią do spółki (wydawcą gry będzie Slitherine)” – podkreślono w raporcie.

Analitycy DM BDM spodziewają się nawet 10 premier w tym roku. Ponadto, zwracają uwagę, że w grupie realizowane jest aż 6 city builderów, co w przyszłości może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż dzięki cross-promocji tytułów.

Zobacz także: CD PROJEKT sprzedał ponad 18 mln kopii gry Cyberpunk 2077. Wyniki za 4 kwartał 2021 przebiły oczekiwania analityków

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.