Nowa strategia DRAGO entertainment. Producent stawia na symulatory oraz survivale
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
17 paź 2023, 10:02

DRAGO entertainment stawia na symulatory oraz survivale. Spółka będzie rozwijać również pion wydawniczy

DRAGO entertainment przy okazji przeniesienia notowań na GPW i 25-lecia założenia studia, przedstawiło nową strategię na lata 2024-2025. Twórcy Gas Station Simulator zamierzają wydać 3 gry w latach 2024-2025.

DRAGO entertainment zadebiutowało na rynku NewConnect w 2021 roku i po dwóch latach zdecydowało się przenieść notowania na główny parkiet GPW. W tym czasie spółka odniosła sukces za sprawą gry Gas Station Simulator, dlatego też zdecydowano o rozwoju tego uniwersum. W ubiegłym roku premierę miał również tytuł Food Truck Simulator, jednak nie cieszył się on taką popularnością jak symulator stacji benzynowej. Choć spółka podkreśla, że koszty produkcji zwróciły się po kilkudziesięciu godzinach od premiery i tytuł cały czas zarabia.

Przy okazji przeniesienia notowań na GPW oraz 25-lecia założenia studio, DRAGO entertainment podczas konferencji prasowej ogłosiło strategię na lata 2024-2025. Krakowska spółka do 2025 roku zamierza wydać 3 gry. Najważniejszą będzie Winter Survival, który ma zaplanowaną premierę we wczesnym dostępie na 28 lutego 2024 roku. Kolejnymi produkcjami mają być Airport Contraband oraz Road Diner Simulator z uniwersum Gas Station. W międzyczasie planowane są również premiery z portfolio wydawniczego, Farm Simulator oraz American Airport Simulator.

Kurs akcji DRAGO entertainment od debiutu w 2021 roku wzrósł o ponad 120%. Początkowo w akcjonariacie spółki obecna byłą grupa Movie Games, jednak pod koniec listopada 2022 roku zdecydowano o sprzedaży wszystkich posiadanych akcji. Nowym nabywcą został AgioFunds TFI.
 

Notowania DRAGO entertainment

Drago Entertainment

Zobacz także: Udany debiut DRAGO entertainment na głównym rynku GPW

Więcej gier od DRAGO entertainment

DRAGO entertainment prowadzi działalność na rynku gier już od 25 lat, wcześniej realizując produkcje na zlecenie zewnętrznych podmiotów. Od kilku lat krakowska spółka skupia się na produkcjach własnych, zaczynając od wydania Treasure Hunter Simulator. Jednak studio odniosło sukces za sprawą Gas Station Simulator, którego sprzedaż już jakiś czas temu przekroczyła symboliczny milion egzemplarzy.

W strategii na lata 2024-2025, DRAGO entertainment zamierza skupić się na 5 głównych filarach. Najważniejszymi jest produkcja gier z gatunku symulatorów oraz survivali. W planach jest wydawanie jednego symulatora premium rocznie. Od niedawna jest rozwijany również pion wydawniczy i już podpisano dwie umowy na Farm Simulator oraz American Airport Simulator. DRAGO będzie wspierać zewnętrzne studia jedynie nakładami na marketing, natomiast przy procesach produkcyjnych nie będzie zapewniać spółkom finansowania.

„Główne obszary aktywności spółki to po pierwsze rozwój własnych IP z segmentu symulatorów, a po drugie rozwój własnych IP z segmentu survival, które zaczynamy od gry Winter Survival. Od mniej więcej roku jesteśmy wydawcą, pierwsze tytuły już są zapowiedziane - chcemy, żeby to stał się taki konkretny filar przychodowy naszej firmy” - powiedział podczas wczorajszej konferencji Piotr Żygadło, dyrektor operacyjny spółki.

Przechodząc do premier, jeszcze w tym roku zaplanowano wydanie wersji konsolowych tytułu Food Truck Simulator. W przyszłym roku kluczowym projektem będzie Winter Survival, który zadebiutuje 28 lutego 2024 roku we wczesnym dostępie. Na starcie produkcja ma zapewnić około 10 godzin rozgrywki. Chwilę wcześniej, podczas festiwalu Steam Next Fest krakowskie studio chce jeszcze udostępnić prolog gry. Dotychczas na produkcję pierwszego survivala przeznaczono 2,5 mln zł.

Kluczowy będzie również rozwój uniwersum Gas Station Simulator. W planach jest Road Diner oraz Motel Simulator. Demo pierwszego z nich planowane jest na II bądź III kwartał 2024 roku.
 

roadmapa_DGE


Obecnie w DRAGO entertainment pracuje już 50 osób i zarząd spółki podkreśla, że nie chce mocno powiększać zespołu wraz z rozwojem kolejnych produkcji. Przy okazji ogłoszenia strategii, zdecydowano się również na zmianę logo.

Zobacz także: Problemy Lords of the Fallen po premierze. Produkcja od CI Games zbiera mieszane oceny, a kurs akcji mocno traci od tygodnia

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.