Road Studio zapowiada pierwsze DLC wkrótce po premierze Alaskan Road Truckers
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
20 wrz 2023, 14:53

Road Studio zapowiada pierwsze DLC wkrótce po premierze Alaskan Road Truckers

Zbliża się premiera pierwszej gry dewelopera Road Studio. Alaskan Road Truckers zadebiutuje na PC już 18 października, a na konsole niedługo potem. Studio zapowiada też pierwsze DLC jeszcze w tym roku i liczy na pozytywny odbiór gry przez społeczność graczy.

Przed premierą, studio zdecydował się rozesłać kopie Alaskan Road Truckers, gry znanej wcześniej pod tytułem Alaskan Truck Simulator, do mediów i wąskiego grona fanów z Discorda oraz wzięło udział w Gamescom. Odbiór okazał się pozytywny, co, według zarządu, może przełożyć się na udaną premierę.

„Bazując na opiniach graczy i wstępnych wrażeniach mediów, spodziewamy się pozytywnego przyjęcia gry” - mówi na czacie inwestorskim prezes zarządu Road Studio, Michał Puczyński.

i dodaje: „Był to bardzo cenny feedback”. Prezes zaznacza też, że jest zadowolony z budowy wishlisty. Obecnie Alaskan Road Truckers ma już ponad 31 tys. folowersów i bardzo dużą wishlistę ponad 300 tys. osób.

„Wishlista jest oczywiście istotnym wskaźnikiem i wraz z wydawcą działamy ku jej zwiększeniu. Wyraźny przyrost nastąpił dzięki Gamescomowi oraz teraz, po pierwszych wrażeniach mediów na bazie builda prasowego naszej bety. Tutaj jestem wręcz zaskoczony jak dobrze wpłynęło to na wishlistę - zdecydowanie opinie graczy, profesjonalnych czy nie, stanowią kluczowy element marketingu naszego tytułu” - podkreśla Puczyński.
 

Alaskan Road Truckers

Gra skupia się na nowych elementach, mało eksploatowanych dotychczas w tego rodzaju produkcjach.

„Alaskan od samego początku miał wprowadzić nowe elementy do gatunku gier truckerskich, skupiając się na kierowcy, a nie tylko na pojeździe. To nasza unikalna propozycja dla graczy. Uważamy, że w grach typu symulator gracze szukają immersji czy realizmu, które przejawiają się właśnie w tym, że wchodzimy w interakcję z całym światem jako osoba, a nie jako maszyna czy bezosobowy awatar. Ta idea stała u podstaw naszej próby zrewolucjonizowania gier truckerskich” - wyjaśnia prezes.

Od razu też zapowiada wprowadzenie gry na konsole jak najszybciej po premierze na komputery PC: „Celujemy w okienko bliskie premiery pecetowej.”

Zobacz także: Jeszcze w październiku podzielimy się publicznie pierwszymi danymi dotyczącymi sprzedaży Lords of the Fallen – Marek Tymiński, CEO CI Games

Pierwszy dodatek szybko po premierze

Road Studio zapowiada też, że jeszcze w tym roku, jak najszybciej po premierze, pojawi pierwsze DLC.

„Na pierwsze DLC nie przyjdzie długo czekać - i nie mam na myśli miesięcy, ani nawet tygodni. (…) Pamiętajmy, że premiera gry nie oznacza zakończenia prac nad nią. Chcemy rozwijać ją długo potem - pracujemy już nad dodatkową zawartością, tak mniejszymi updatami jak i większym DLC. Konkurencyjne tytuły rozwijają się przez wiele lat i mam nadzieję, że i w przypadku Alaskana osiągniemy taki lifespan tytułu” - zapowiada prezes.

Gra będzie rozbudowywana na dwa sposoby: przez powiększanie obszaru gry i poprzez zwiększanie zawartości w istniejących już obszarach. Wkrótce spółka opublikuje roadmapę działań.

„Pracujemy wraz z wydawcą nad roadmapą działań popremierowych, którą pokażemy wkrótce zarówno Państwu, jak i graczom - o czym już wspomnieliśmy na Steamie. Pracujemy zarówno nad dwoma większymi DLC, jak i mniejszymi updatami. (…) Osobiście jestem bardzo podekscytowany tym, jak kształtują się rezultaty prac nad tym DLC. Zawartość dodatkowa zacznie pojawiać się wkrótce po premierze, na pewno w tym roku” - podkreśla.

Zobacz także: Gamescom 2023 - relacja. Jakie polskie tytuły wyróżniały się z tłumu gier na jednym z największych eventów gamingowych świata

Premiera gry 18 października

Premiera Alaskana ma mieć miejsce już 18 października. Spółka już prowadzi działania marketingowe.

„Byliśmy na jednym z największych eventów na świecie, przeprowadziliśmy betę z prasą i zamkniętą z graczami. Zapowiedzieliśmy datę premiery. Mieliśmy publikacje prasowe i jesteśmy w kontakcie z influencerami. Założyliśmy nowe kanały komunikacji i aktywnie planujemy działania premierowe, w tym takie, o których jeszcze nie mogę mówić, a które mogą okazać się dla Państwa miłą niespodzianką. Czy zatem wykonano już wszystko? Nie. Czy działamy w takim zakresie jak jest to możliwe? Tak sądzę, i dziękuję GMG oraz Movie Games za duże zaangażowanie” - wyjaśnia prezes.

Cena gry ma oscylować w granicach 19,99-24,99 USD.

Wydawcą gry są Green Man Gaming Publishing oraz Movie Games.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.