Skarbiec Holding opublikował nową strategię do 2020 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
30 lis 2017, 09:31

Skarbiec Holding opublikował nową strategię do 2020 r.

Skarbiec Holding – strategia do 2020 r.:

  • 2x więcej aktywów w funduszach skierowanych do szerokiego grona inwestorów
  • 3x więcej segmentów produktowych
  • 4x więcej kanałów dotarcia do klienta

Skarbiec Holding S.A., właściciel Skarbiec TFI - jednego z największych, niezależnych Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych na polskim rynku, opublikował strategię do roku 2020. Zgodnie z jej założeniami i celami w ciągu 3 lat Skarbiec Holding stanie się spółką silniejszą, o bardziej zrównoważonej strukturze przychodów i zysków. Działania zmierzające do osiągnięcia powyższych celów strategicznych skoncentrowane będą na trzech głównych obszarach:

  • podwojeniu aktywów w funduszach skierowanych do szerokiego grona inwestorów
  • rozbudowie oferty produktowej
  • poszerzaniu kanałów dotarcia do klienta.

Spółka zamierza skoncentrować się na zwiększaniu aktywów pod zarządzaniem w Grupie Skarbiec, przy czym największy nacisk położony będzie w najbliższych trzech latach na rozwój aktywów funduszy niededykowanych przy jednoczesnej dbałości o ich strukturę, co pozwoli na zrównoważanie źródeł przychodów i wyników Grupy. Docelowo, do 2020 roku wartość aktywów funduszy detalicznych pod zarządzaniem Skarbiec TFI ma się podwoić do 8 mld PLN. Z kolei segment funduszy dedykowanych ma ulec przedefiniowaniu zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi w kierunku oferowania dedykowanych rozwiązań strategicznych dla klientów.

Zgodnie z nakreślonymi kierunkami rozwoju obu segmentów aktywów pod zarządzaniem poszerzana będzie także oferta produktowa Skarbca. Porządkowaniu jej w obszarze tradycyjnych funduszy dłużnych i akcyjnych, z których od lat znany jest Skarbiec, towarzyszyć będzie kontynuacja rozwoju funduszy alternatywnych (strategie absolute return, multiasset, ilościowe). Tak zbudowana oferta Skarbca uzupełniona zostanie o trzeci, dopełniający filar – fundusze aktywów alternatywnych w tym nieruchomościowe, wierzytelnościowe, mezzanine czy private equity i focused equity. Strategia przewiduje, że nowe fundusze będą odpowiadać za około ¼ aktywów, a dzięki ich wprowadzeniu liczba segmentów produktowych w ofercie Skarbca zwiększy się trzykrotnie.

Dotarcie z tak bogatą ofertą do potencjalnych klientów ma umożliwić Skarbcowi rozbudowa kanałów dystrybucji. Strategia zakłada w tym zakresie m.in. rozwój segmentu B2B nakierowanego na klientów preferujących rozwiązania dłużne, przebudowę kanału bezpośredniej sprzedaży B2C poprzez nową platformę on-line oraz budowę własnej sieci sprzedaży (w oparciu o AFI i potencjalnie wealth management). Skarbiec będzie kontynuował wieloletnią i skuteczną współpracę z partnerami bankowymi, intensyfikując jednocześnie kooperację z dystrybutorami niezależnymi. Zgodnie z założeniami strategii liczba kanałów dotarcia do klientów ma wzrosnąć czterokrotnie.

„Zaprezentowana dziś rynkowi strategia Skarbca do roku 2020 to efekt intensywnych prac całego naszego zespołu w ostatnich miesiącach. Naszym głównym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie gdzie chcemy być w średnim terminie i jaką drogą chcemy tam dojść, bazując na naszych kompetencjach i wieloletnich doświadczeniach, skonfrontowanych z oczekiwaniami co do tego, w jakim kierunku zmierzać będzie rynek funduszy. W naszej opinii rynek ten ma wciąż bardzo dobre perspektywy. Czynniki makroekonomiczne, wzrost zamożności społeczeństwa i działania systemowe sprzyjać będą naszym zdaniem wzrostowi zainteresowania oszczędzaniem i chcemy jak najlepiej wykorzystać tę sytuację. Jednocześnie pracując nad strategią, musieliśmy wziąć pod uwagę tak istotne czynniki, jak coraz bardziej wymagające otoczenie regulacyjne w kontekście MIFID II, obserwowane zmiany rynkowe w zakresie dystrybucji oraz ewoluujące oczekiwania klientów. Wszystkie te kwestie wpłynęły na decyzję o rozszerzeniu modelu biznesowego Spółki i rozbudowę jej kompetencji w trzech głównych obszarach: aktywach pod zarządzaniem, produktach i kanałach dotarcia do klienta. Jestem przekonany, że wdrożenie i skuteczna realizacja strategii przyczynią się do dalszego rozwoju Skarbca i będą powodem do satysfakcji dla naszych klientów, zespołu i akcjonariuszy"

mówi Bartosz Józefiak, prezes zarządu Skarbiec Holding S.A.

„Stawiamy na rozwój organiczny, co nie znaczy, że nie bierzemy pod uwagę akwizycji. Będziemy przyglądać się rynkowi zarówno pod kątem konsolidacji, jak i uzupełniania biznesu Skarbca o elementy komplementarne do obecnej działalności. Mamy mocną pozycję finansową, co pozwala nam planować ambitny wzrost przy jednoczesnym podtrzymaniu ogłoszonej w tym roku polityki dywidendowej" 

dodaje Bartosz Józefiak.

„Dążymy do tego, by Skarbiec był coraz silniejszą organizacją – zarówno pod względem pozycji rynkowej, jak i poziomu aktywów. Zakładamy podwojenie aktywów funduszy skierowanych do szerokiego grona inwestorów przy jednoczesnej dbałości o ich zrównoważoną strukturę, co korzystnie wpływać będzie na powtarzalność wyników finansowych. Sprzedaż do coraz bardziej wymagającego klienta stymulować będziemy nowymi rozwiązaniami w ofercie Skarbca – funduszami wierzytelnościowymi, nieruchomościowymi czy typu private equity. Chcemy być także przygotowani na oczekiwane - ze względu na trendy demograficzne i zmiany regulacyjne - zwiększenie zainteresowania produktami emerytalnymi, takimi jak długoterminowe plany oszczędzania, PPK i PPE. Reasumując, będziemy oferować kompleksowe rozwiązania dla szerokiego grona klientów, zainteresowanych lokowaniem oszczędności w różne produkty, dopasowane do przyszłych potrzeb kapitałowych, preferowanego horyzontu czasowego inwestycji czy skłonności do ryzyka. Pod tym kątem rozbudowywać będziemy także sieć kanałów dotarcia do klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych"

mówi Ewa Radkowska-Świętoń, wiceprezes zarządu Skarbiec Holding S.A.

Skarbiec TFI zarządza obecnie 43 funduszami i subfunduszami skierowanymi do szerokiego grona inwestorów oraz 10 funduszami dedykowanymi i dysponuje najszerszą siecią dystrybucji na polskim rynku (75 dystrybutorów zewnętrznych i 2 kanały sprzedaży własnej).

O spółce

Skarbiec Holding S.A. jest grupą, której przedmiotem działalności jest zarządzanie funduszami inwestycyjnymi (fundusze inwestycyjne otwarte, specjalistyczne fundusze inwestycyjne otwarte, fundusze inwestycyjne zamknięte) oraz usługi zarządzania portfelami instrumentów finansowych na zlecenie. Skarbiec Holding S.A. jest akcjonariuszem wiodącego na rynku polskim towarzystwa funduszy inwestycyjnych – Skarbiec TFI S.A.

Po przeprowadzeniu pierwszej oferty publicznej akcje spółki Skarbiec Holding S.A. zadebiutowały 18 listopada 2014 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Akcje spółki Skarbiec Holding S.A. są notowane w systemie notowań ciągłych pod nazwą „SKARBIEC” i oznaczeniem „SKH”.

Największymi akcjonariuszami spółki Skarbiec Holding S.A. są: Murapol S.A. (32,99%), MetLife OFE (7,32%), Quercus TFI 6,80% i NN OFE (5,00%).

Źródło: Spółka, #SKH

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości