TIM rozpoczął prace nad nową trzyletnią strategią | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
02 gru 2021, 12:37

TIM rozpoczął prace nad nową trzyletnią strategią

TIM rozpoczął prace nad nową trzyletnią strategią - poinformował prezes Krzysztof Folta podczas czwartkowej wideokonferencji. W ocenie prezesa, sprzedaż online będzie podstawą wzrostu sprzedaży spółki w najbliższych latach.

"TIM SA rozpoczął prace nad nową strategią. Opublikowaliśmy strategię trzy lata temu - na lata 2019-21, w tej chwili pracujemy nad nową strategią (...) w perspektywie trzyletniej" - powiedział prezes.

"Skupiamy się na kierunkach, jeśli chodzi o działania strategiczne, a nie detalach. Detale są dostosowywane do sytuacji zewnętrznej" - dodał Folta.

Pod koniec października TIM informował, że główne cele strategii na lata 2019-2021 zostały zrealizowane. Strategia zakładała osiągnięcie rocznych przychodów spółki na poziomie co najmniej 1 mld zł oraz rentowności EBITDA nie niższej niż 3,6 proc.

Spółka podała w czwartek, że w okresie styczeń-listopad 2021 r. jej przychody ze sprzedaży wzrosły rdr o 33,7 proc. do 1,15 mld zł, z czego przychody ze sprzedaży e-commerce wynosiły 812,15 mln zł (wzrost o 35,4 proc. rdr).

W samym listopadzie 2021 r. przychody wyniosły 118,2 mln zł, co oznacza wzrost o 22,6 proc. w porównaniu do listopada 2020 r. Przychody z e-commerce wzrosły o 41,8 proc. rdr do 83,7 mln zł.

"Sprzedaż online stabilizuje wyniki firmy - to jest niezależne od tego, jak się zachowuje rynek zewnętrzny, czy inwestycje rosną, czy maleją - sprzedaż online jest stabilna, cały czas rośnie i będziemy ten trend utrzymywali (...). Myślę, że to jest fundamentem i podstawą dalszego wzrostu sprzedaży TIM SA w najbliższym okresie, przez najbliższe kilka lat” – powiedział prezes.

Dodał, że TIM pozyskuje ok. tysiąc nowych klientów miesięcznie z sektora B2B.

W ocenie prezesa, źródłem wzrostu dla spółki są nowi klienci oraz wprowadzany nowy asortyment.

"Pozyskanie klientów to jest pierwszy krok. Ci klienci z miesiąca na miesiąc zwiększają u nas zakupy. (...) Wszyscy mówią, że rynek rośnie, jest wzrost cen materiałów - nie, dla nas podstawowym źródłem wzrostu sprzedaży są nowi klienci" - dodał Folta.

Jak podał TIM, sprzedaż do nowych klientów stanowi blisko 10 proc. całkowitej sprzedaży wygenerowanej po trzech kw. 2021 r.

W trzecim kwartale 2021 r. na TIM. pl odnotowano 5.950 nowych rejestracji klientów, wobec 4.135 w analogicznym okresie 2020 roku i niespełna 3.400 przed dwoma laty.

W skład grupy wchodzą spółki TIM oraz 3LP (oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce).

(PAP Biznes), #TIM

doa/ asa/

Zobacz także: TIM SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości