Haitong podwyższył rekomendację Orange Polska do "kupuj", ale obniżył cenę docelową do 7,3 zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
03 cze 2022, 11:49

Haitong podwyższył rekomendację Orange Polska do "kupuj", ale obniżył cenę docelową do 7,3 zł

Analitycy Haitong Bank, w raporcie z 1 czerwca, podwyższyli rekomendację Orange Polska do "kupuj z "neutralnie", obniżając cenę docelową akcji spółki do 7,3 zł z 8 zł.

W piątek o godz. 11.30 kurs telekomu wynosi na GPW 6,28 zł.

"Po ok. 16-procentowym spadku kursu akcji od naszego ostatniego raportu z 21 kwietnia, podnosimy rekomendację dla Orange Polska do +kupuj+ (z +neutralnie+), ale obniżamy cenę docelową akcji do 7,3 (z 8 zł) ze względu na obniżenie naszych prognoz EBITDaL na lata 22E/23E o 2 proc./2 proc. w wyniku wzrostu kosztów operacyjnych, korektę w dół naszych prognoz dla spółek porównywalnych z branży telekomunikacyjnej i podniesienie wskaźnika RFR do 7 proc. (z 5 proc.). Po wynikach za I kwartał 2022 oraz w ostatnim wywiadzie z prezesem, Orange Polska podtrzymał prognozę EBITDaL na 2022 rok, zakładającą płaski/niski jednocyfrowy wzrost r/r. Przy obecnej cenie implikuje to raczej niewygórowany wskaźnik EV/EBITDaL na poziomie ok. 4,2x, szczególnie w połączeniu z czteroprocentową stopą dywidendy (dzień wypłaty dywidendy w wysokości 0,25 zł na akcję ustalono na 22 czerwca 2022)" - napisano.

"W wywiadzie dla PAP z 30 maja 2022 roku Prezes Orange Polska powiedział, że po spowolnieniu obserwowanym na początku 2022 r., spowodowanym zmianami podatkowymi, niepewnością finansową klientów oraz wybuchem wojny na Ukrainie, klienci wracają do normalnej konsumpcji usług telekomunikacyjnych i zainteresowania smartfonami. Pod marką "nju" Orange Polska uruchomił właśnie testowo tańszą ofertę światłowodową dla bardziej mobilnych i wrażliwych na cenę klientów. Spółka dostrzega również silną dynamikę wzrostu w segmencie ICT. Warto też zaznaczyć, że Orange Polska pozyskał netto 300 tys. kart SIM od obywateli Ukrainy, co powinno przełożyć się na wzrost konsumpcji produktów i usług w Polsce, w tym telekomunikacyjnych" - dodano.

Analitycy zwracają uwagę na wprowadzaną właśnie łączoną ofertę konwergentną Play/UPC, w ramach której druga usługa (telefonia stacjonarna lub komórkowa) jest bezpłatna przez 2 lata (dla nowych klientów) lub 9 miesięcy (dla obecnych). Problem w tym, że klient musi wykupić ofertę z wyższej półki cenowej.

Niemniej jednak, ich zdaniem, oferta pakietowa Play/UPC wydaje nam się agresywna z komercyjnego punktu widzenia, zwłaszcza że ARPU polskich operatorów jest jednym z najniższych w UE, a cała gospodarka boryka się z dużym wzrostem kosztów. W ocenie Haitong Banku oferta Play/UPC potencjalnie będzie miała negatywny wpływ przede wszystkim na Vectrę (jako bezpośredniego konkurenta UPC bez ramienia komórkowego) oraz T-Mobile (jedynego, wyłącznie komórkowego, operatora na rynku). W ograniczonym stopniu zagrożony jest Orange Polska (dzięki konkurencyjnej technologii światłowodowej), a najmniej Cyfrowy Polsat (jako posiadający ograniczoną ekspozycję na obszarach o dużej gęstości zaludnienia i kontrolujący konkurencyjne treści wideo).

Autorem raportu jest Konrad Księżopolski. Pierwsza publikacja raportu miała miejsce 1 czerwca, o godz. 10.30.

Depesza jest skrótem rekomendacji. W załączniku znajduje się plik z wymaganymi prawem informacjami.

(PAP Biznes), #OPL

epo/ mfm/

Zobacz także: Orange Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości